جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان از مجروح شدن رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه در درگیری مسلحانه با یک متخلف قطع درختان بلوط خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 23 February 2019

محمدرضا جرفی اظهار داشت: در این درگیری مسلحانه، که میان نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ایذه و متخلف قطع درختان بلوط رخ داد، فرزاد حسین پور رئیس اداره از ناحیه پا مجروح شد.

وی افزود: حسین پور در بیمارستان ایذه بستری شده و اکنون حال عمومی او خوب گزارش شده است.

جرفی اضافه کرد: هنوز مشخص نیست، گلوله ای که حسین پور را مجروح کرده از اسلحه متخلف شلیک شده بود و یا از اسلحه خودش بوده که کمانه کرده؛ این مساله در حال بررسی است و گروهی از کارشناسان استان جمعه برای این منظور به ایذه اعزام می شوند.

وی تاکید کرد: متخلف در حال حاضر متواری است و جستجو برای دستگیری وی ادامه دارد.

جرفی گفت: این درگیری عصر پنجشنبه در ارتفاعات رباط (در روستای مرغا از توابع شهرستان ایذه) در حالی رخ داد که نیروهای منابع طبیعی شهرستان ایذه در حال بازگشت از ماموریت دیگری برای برخورد با متخلفان تخریب طرح جنگل کاری بودند.

وی افزود: ماموران منابع طبیعی برای خارج کردن یک متخلف چرای غیرمجاز در محل جنگل کاری (بادام کاری) در منطقه «اشکفت بابامیر» اعزام شده بودند.

جرفی اضافه کرد: پرونده مقابله با چرای غیرمجاز در طرح جنگل کاری، اخیرا به دادگاه ارائه شده بود که با هماهنگی مراجع قضایی، حکم خروج دام ها از منطقه صادر شد.

این مقام مسئول در ادامه نسبت به افزایش تخلفات قطع درخت و کوره های تولید زغال در شهرستان ایذه هشدار داد و گفت: در ماه های اخیر یگان حفاظت منابع طبیعی، درگیری های متعددی با این متخلفان داشته که گزارش آن برای چاره اندیشی به مرکز ارائه شده است.

وی افزود: در هفته گذشته درگیری دیگری میان نیروهای منابع طبیعی شهرستان ایذه و قاچاقچیان زغال اتفاق افتاد که طی آن متخلفان علاوه بر سلاح شکاری با اسلحه کلاشنیکوف به ماموران شلیک کردند.

نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست (محیط بان) بارهای مورد حمله متخلفان و متجاوزان به عرصه های طبیعی قرار گرفته اند. 

جنگلبانان تا کنون بیش از 500 جانباز و نزدیک به 15 شهید در حوزه حفاظت از انفال و برخورد با متخلفان داشته اند.
شهرستان ایذه در شمال شرقی خوزستان واقع شده و بیشترین مساحت جنگل های استان را به خود اختصاص داده است.

 

منبع: ایرنا
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار