مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان شرقی از ارسال 6 اثر توسط این واحد به چهارمین جشنواره سراسری مراکز استانی حوزه هنری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 04 August 2015

به گزارش تابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، سید محمد حسین بلاغی با اعلام این خبر گفت: از 6 اثر ارسالی دو مورد آلبوم صوتی و 4 مورد قطعات موسیقی می باشد.

وی آلبوم صوتی « قانلی شفق »، آلبوم صوتی « ایران یاشا»، قطعه داد همدلی، قطعه ولایت، قطعات گروه موسیقی « عاشیقلار »و قطعات مولودی و هم نوایی را از جمله آثاری عنوان کرد که به جشنواره تولیدات ارسال شده است.

بلاغی اضافه نمود: آلبوم صوتی قانلی شفق در سال1392 در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تولید و در سال 93 در تیراژ وسیع منتشر گردیده است. در این آلبوم نواها و نوحه های اصیل آذری در تلفیق با مدایح جدید بازخوانی شده و در فضایی روحانی و تاثیرگذار میکس گردیده است. آهنگسازی و تنظیم این آلبوم توسط سیدمحمدحسین بلاغی و میثم ناعمی انجام گرفته و همنوایی آن نیز توسط گروه بین المللی طارق تبریز صورت پذیرفته است. این آلبوم شامل 8 قطعه مجموعا به مدت زمان 51 دقیقه می باشد.

وی در خصوص آلبوم صوتی « ایران یاشا» نیز اظهار داشت: این آلبوم در سال 1391 تولید شده و در آن مضامینی همچون بیداری اسلامی، مقاومت و پایداری، ولایت و سبک زندگی به زیبایی در قالب هنر موسیقی عرضه گردیده است. نوازندگان این آلبوم غلامرضا میرزازاده، محمد ملکی، شاهرخ پناهی فرد، سعید میرزازاده و داود غفاری بوده و خوانندگی قطعات آن را نیز حسین ملکی زاده، جواد حسن زاده، آرش فرتاش زاده و امیر فتح الهی بوده اند.

وی همچنین درباره قطعه داد همدلی گفت: به منظور گرامیداشت روز نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق با ولایت ، قطعه « داد همدلی» به دو زبان فارسی و ترکی در حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تولید گردیده و آهنگسازی این قطعه توسط سید محمدحسین بلاغی و تنظیم آن توسط محمد ملکی اصل انجام شده است.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان در مورد قطعه ولایت خاطر نشان کرد: در سالروز قیام مردم تبریز در 29بهمن سال 56، قطعه ولایت با اشعاری از محمد ملکی و با آهنگسازی میثم ناعمی و تنظیم غلامرضا میرزازاده تولید شده است. این سرود در دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری در روز 29 بهمن 1393 در حضور معظم له توسط مردم آذربایجان جمع خوانی شده است.

بلاغی در ادامه به قطعات گروه موسیقی « عاشیقلار » اشاره کرد و گفت: به منظور ارزیابی و اجرای زنده قطعات موسیقی فولکلور آذری، قطعات « ایرانیم » و « تبریزیم » در چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی شرکت می کنند. این قطعات توسط گروه عاشیقی سهند به سرپرستی عاشیق علی عبادی تولید شده اند.

وی در پایان گفت: قطعات مولودی و هم نوایی در بخش جنبی جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، قطعات « روحوم سانا عاشیق» و « امیر سنسین» از تولیدات گروه بین المللی همنوایی طارق تبریز شرکت می کنند. این قطعات به زبان ترکی استانبولی بوده و در بخش برون مرزی دارای امتیازات زیادی بوده اند.

گفتنی است، جشنواره چهارم آثار وتولیدات مراکز استانی حوزه هنری از ۷تا ۹ مهرماه سالجاری در اصفهان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :