کد خبر: ۷۲۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 28 February 2019

 

مسابقه پخت ماهی، عصر امروز در جشنواره عرضه و طبخ آبزیان واقع در بوستان ولایت ساری برگزار می شود.

در جشنواره عرضه و طبخ آبزیان ساری که از روز یکشنبه 4 اسفند در پارک ولایت آغاز شد 25 غرفه به عرضه و طبخ آبزیان می پردازند.

در این جشنواره که تا فردا جمعه ادامه دارد از ساعت 16 تا 22 برای بازدیدکنندگان دایر است.

مسابقه طبخ ماهی عصر امروز در محل جشنواره، در ۵ محور کیفیت و طعم غذا، بهترین تزﺋینات، باصرفه بودن، حفظ ارزش غذایی و سهولت در طبخ برگزار می شود که شهروندان می توانند با طبخ آبزیان باتوجه به محورهای فوق درمنازل و تحویل آن درساعت ۱۶ درمحل جشنواره از جواﺋز آن بهره مند شوند.

در جشنواره آبزیان ساری ، انواع غذاهای ماهی شامل ناگت ماهی، ناگت میگو، فلافل و کتلت ماهی ، کباب ماهی، سوخاری کیلکا ،انواع سس ماهی و ماهی زنده به فروش می رسد.

ماهی یکی از مهم ترین منابع تامین پروتئین های مورد نیاز انسان است که به عنوان منبع مهمی از ریز مغذی ها ، مواد معدنی و پروتئین ها دارای ارزش بیولوژیکی بالایی است و حاوی طیف گسترده ای از اسیدهای آمینه ضروری می باشد که ضریب هضم پذیری نسبتا بالایی دارد که برای همه گروه های سنی مناسب است.

سرانه مصرف ماهی در استان مازندران حدود ۱۴ کیلوگرم است و هرچند سرانه مصرف ماهی در استان نسبت به سایر استانها وکشور دروضعیت مطلوب قرار دارد ولی با سرانه استاندارد جهانی هنوز فاصله زیادی داریم و این جشنواره گام مهمی است برای ترویج فرهنگ مصرف ماهی و معرفی شیوه های متنوع طبخ که در این جهت هر روز با استفاده از مربیان طبخ و آشپزی ،کلاسهای آموزشی بصورت رایگان درمحل جشنواره برگزار می شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار