رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)و رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس تهران  - در این آیین اظهار کرد : استقلال نهاد کانون وکلا به عنوان یکی از خواسته‌های مهم وکلا در جامعه است که ساختار حکومت قانون بر اصل تفکیک قوا، دموکراسی و اراده مردم تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 04 March 2019

کانون وکلای دادگستری استان ایلام آیین نکوداشت شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع را در محل سالن اجتماعات هتل زاگرس با حضور رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران و سایر مهمانان برگزار کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛مرتضی شهبازی‌نیا - رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)و رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس تهران  - در این آیین اظهار کرد : استقلال نهاد کانون وکلا به عنوان یکی از خواسته‌های مهم وکلا در جامعه است که ساختار حکومت قانون بر اصل تفکیک قوا، دموکراسی و اراده مردم تشکیل می‌شود.
 
وی افزود: کانون وکلای استان ایلام آخرین کانونی است که تشکیل شده و با وجود همه سختی‌ها همچنان پابرجا است.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران عنوان کرد: مجرم به عنوان انسان دارای حق شهروندی است چه بسا محکوم به اعدام باشد، بنابراین نمی‌توان گفت وکیلی که وکالت مجرم را قبول کرده با وی هم‌عقیده است.
 
وی تاکید کرد: همه شهروندان حق داشتن وکیل در دادگاه‌ها را دارند، علاوه بر این هیچکس نباید به دلیل عدم توانایی مالی از حق داشتن وکیل محروم شود.شهبازی‌نیا خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که کانون وکلا بدون حمایت از دولت، وکالت معاضدتی در اختیار ارباب رجوع قرار داده که این کانون در راستای حمایت از وکلا با رایزنی‌های انجام شده توانسته است ۹ میلیارد تومان اعتبار جذب کند.
 
وی یادآور شد: در کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور بیش از ۵۰ هزار وکیل عضو و فعالیت می‌کنند.
 
 آیت پیرزادی - رئیس کانون وکلای دادگستری استان ایلام - نیز در این آیین نکوداشت گفت: وکلای دادگستری با همه سختی‌ها، مرارت‌ها، آسیب‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر وکالت همچنان پرچم دفاع از حقوق ستم‌دیدگان را بر دوش دارند و با صلابت و استحکام به سوی اهداف حرفه‌ی مقدس خود به پیش می‌روند.
 
وی افزود: کانون وکلا نهادی مستقل است که دارای ردیف بودجه دولتی نبوده لذا باید این کانون حفظ و تقویت شود.
رئیس کانون وکلای استان ایلام تصریح کرد: در نظام دادرسی امروز جهان، وکیل دادگستری تنها نماینده موکلش در دستگاه قضایی نیست بلکه حضور وکیل به نوعی جزء جدایی‌ناپذیر نظام قضایی امروز جهان و از لوازم تحقق دادرسی عادلانه و اجرایی حقوق بشر به حساب می‌آید.
 
وی تأکید کرد: استقلال دستگاه قضایی به تنهایی و بدون استقلال وکلای دادگستری و حفظ حرمت و جایگاه اجتماعی او نمی‌تواند قوه‌ قضاییه را کاملاً تأمین و تضمین نماید و اجرای عدالت جز از طریق آزادی دفاع و استقلال وکلا و حفظ شأن آنان میسر نخواهد شد.
 
پیرزادی با بیان اینکه استقلال وکلا، استقلال قوه قضاییه را تقویت خواهد کرد ادامه داد: با الهام از این عقیده در اصول ۱۰ و ۱۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر که در مقدمه منشور ملل متحد مورد تأیید واقع شده است استقلال قوه‌ قضاییه بدون استقلال وکلا بی‌حاصل دانسته شده است.
 
در این آیین نکوداشت، به مناسبت روز زن از بانوان وکیل، تجلیل به عمل آمد و در پایان، ضمن برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان ایلام که در آزمون اختبار دی‌ماه ۹۷ پذیرفته شده‌ بودند از حائزین رتبه‌های برتر آزمون‌های اختبار اردیبهشت‌ماه و دی‌ماه ۱۳۹۷ تجلیل شد.

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار