رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش:
رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌‌که خوزستان برای وزارت ورزش مهم است، گفت: جایگاه خوزستان در المپیاد 97 مناسب نبود و از این استان با توجه به ویژگی‌های اقلیمی و خاص آن انتظار داریم که مانند سابق در تمام رشته‌های ورزشی موفق و سرآمد باشد.
کد خبر: ۷۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 06 March 2019

نصرت‌الله انصاری در جلسه آسیب‌‌شناسی استعدادیابی استان اظهارکرد: برای من و وزارت ورزش، خوزستان مهم است. از خوزستان با توجه به ویژگی های اقلیمی و خاص آن انتظار داریم که مانند سابق در تمام رشته‌های ورزشی موفق و سرآمد باشد زیرا موفقیت خوزسان برای کشور است.

وی بااشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال 97، گفت: با برگزاری این المپیاد، متوجه شدیم که خوزستان با مشکل مواجه بود و اکنون من در این‌جا هستم تا نقطه نظرات شما دوستان را بشنوم و دلایل این پسرفت را متوجه شویم.

رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: یکی از برنامه‌های گروه قهرمانی و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان برگزاری این المپیاد بود که توانستیم آن را در کشور به انجام برسانیم، البته باتوجه به این‌که اولین دوره آن را برگزار می‌کردیم، کمی مسایل زمانی در آن رعایت نشد و استان‌ها با مشکل مواجه بودند.

وی با بیان این‌که این‌جا هستم تا بگویم جایگاهی که خوزستان در المپیاد استعدادیابی سال 97 کسب کرد، مناسب نبود، عنوان کرد: دومین دوره المپیاد نیز در سال 98 برگزار خواهد شد و هیات‌های ورزشی خوزستان باید از همبن الان برای آن برنامه‌ریزی کنند. ما نیز با فدراسیون‌های مربوطه جلسه داشتیم و آن‌ها وظایف ذاتی خود را پذیرا شدند.

انصاری گفت: استعدادیابی فرایند وسیعی است و در کشور ما نیز قابلیت و زیرساخت لازم برای انجام این مهم وجود ندارد ولی سعی می‌کنیم به سمت ایده‌آل‌ها برویم، هرچند نواقصی وجود دارد. مسوولیت استعدادیابی برعهده فدراسیون‌ها است زیرا بالاترین مرجع فنی رشته‌های مربوطه محسوب می‌شوند و آن‌ها در این بخش موظف هستند. همچنین وزارت ورزش در مسایل فنی فدراسیون‌ها دخالت نکرده و نخواهد داشت.

وی بیان کرد: باتوجه به این‌که سال گذشته اولین دوره المپیاد استعدادیابی را برگزار کردیم، یکسری موازی‌کاری‌ها انجام شد و سعی‌مان این است که برای سال آینده این مورد را نداشته باشیم و کار اصولی پیش برود. همچنین در جلسه‌‌ای که با فدراسیون‌ها داشتیم، عنوان کردم که تعداد بسیار معدودی از فدراسیون‌ها برنامه نگه‌داشت مستعدین را تدوین کردند ولی برخی چنین برنامه‌ای را ندارند.

رییس گروه توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: زمانی که المپیاد را برگزار کردیم گفتیبم که فدراسیون‌ها موظف به استعدادیابی هستند ول برخی این کار را انجام نداند و برخی نیز به صورت صوری عمل کردند که این موضوع به ما و هیات‌های استانی برنمی‌گردد ولی از شما درخواست دارم که برای دومین المپیاد آیتم‌‌های استعدادیابی را از فدراسیون‌ها مربوطه بخواهید.

وی با تاکید بر این‌که برگزاری المپیاد سال 97 با هدف بود، عنوان کرد: قرار است نتیجه شناسایی این مستعدین در رشته‌های مختلف در مسابقات 2020 یا 2022 یا 2024 در رده‌های ملی و صحنه‌های بین‌المللی مشخص و در نهایت منجر به بالارفتن پرچم جمهوری اسلامی ایران شود. پس اگر هدفمند کار کنیم و فدراسیون‌ها نیز روی بحث نگه‌داشت مستعدین به صورت اصولی کار کنند، می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

انصاری گفت: قرار نبود که تنها نفرات اول تا سوم المپیاد را مستعد بدانیم زیرا مستعد هم می‌تواند مقام‌آور باشد و هم نباشد. به هر حال از فدراسیون‌ها خواستیم که خودشان افراد مستعد را به ما معرفی کنند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار