مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: سهم مشارکت اقتصادی زنان هرمزگان شش درصد است که به نسبت استان های دیگر مقبولیت ندارد.
کد خبر: ۷۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 05 August 2015
به گزارش تابناک، زهرا یعقوب نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهم زنان هرمزگانی در مشارکت های اقتصادی استان شش درصد است و یکی از اهداف امور بانوان افزایش این مشارکت با برگزاری آموزش هایی در این خصوص است.
 
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برای بانوان استان از اولویت های امور بانوان است، اظهار کرد: یکی دیگر از مسائلی که به دنبال آن هستیم فراهم کردن زمینه اوقات فراغت بانوان و تلاش برای افزایش بوستان ها است همچنین محرومیت زدایی از چهره زنان روستایی و ارتقا بهداشت و سلامت آنها از دیگر برنامه ها است.
 
یعقوب نژاد با اشاره به اینکه 30 درصد مساحت بندرعباس را سکونتگاه های غیر رسمی اشغال کرده است، افزود: برگزاری دوره های آموزش توانمندی زنان در محلات حاشیه نشین یکی از اهداف اصلی ما است که پیگیر آن هستیم همچنین 50 تشکل در حوزه زنان در حال حاضر مشغول فعالیت هستند که این تشکل ها به عنوان یک بازو برای پیشبرد اهداف امور بانوان هستند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استان گفت: با توجه به اینکه کشور به سمت توسعه پایدار حرکت می کند تلاش ما بر این است در راستای توانمند سازی زنان به این توسعه پایدار برسیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مسائلی که در حوزه زنان استان با آن مواجه هستیم عدم خودباوری است، عنوان کرد: خودباوری و باورپذیری دو رکن اصلی برای توانمندی است و اکثر بانوانی که مراجعه می کنند وقتی با آنها در خصوص فعالیت های مختلف صحبت می کنیم این باور را ندارند که می توانند فعالیت کنند.
 
یعقوب نژاد در پایان با بیان اینکه اگر قولی می دهیم حتما دنبال اجرایی کردن آن هستیم، اظهار کرد: توانمندی های ناشناخته زیادی در زنان استان وجود دارد که باید با الگو سازی زنان کارآفرین و مدیران زن توانمند این باور را در بین دیگر بانوان استان ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار