عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصرف گرایی و تن پروری و تجمل گرایی محصولات اصلی تفکر سکولار هستند.
کد خبر: ۷۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱ 06 August 2015
حسن رحیم پور ازغدی در اردوی دانشجویی بصیرت ویژه دانشجویان کمیته امداد در اردوگاه ثامن الائمه(ع) اظهار داشت: نگاهی به وضعیت فعلی اقتصاد کشور بیانگر این است که ظرفیت‌های زیادی در کشور ما از نظر منابع انسانی و طبیعی وجود دارد اما تا زمانی که وضعیت مدیریت اقتصادی و برنامه‌ریزی اصلاح نشود وضعیت فعلی باقی می‌ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: باید الگوی صحیح اقتصادی را در تمامی زمینه‌ها به ویژه در عرصه مصرف حاکم کنیم و تنها از این طریق است که می‌توان بر مشکلات اقتصادی فائق شد.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: کنترل واردات و صادرات کشور باید در کنار اصلاح الگوی مصرف مورد توجه قرار گیرد و اینها مولفه‌هایی است که می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مشکل اقتصادی ایران را نمی‌توان حتی با واردات میلیاردها دلار خارجی برطرف کرد بلکه تنها و تنها باید بتوانیم فضای اقتصادی کشور را مدیریت کنیم و از نهادهای تولید و توزیع حمایت مناسبی را انجام دهیم.

رحیم پور ازغدی گفت: انسان‌هایی که به لحاظ اجتماعی، تن پرور و مصرف‌گرا هستند عمدتا دارای تفکری سکولار هستند. این قبیل افراد به‌طور عمده حرص کسب درآمد دارند و به هر روشی برای این امر متوسل می‌شوند و نتیجه این امر این است که امروز مصرف‌گرایی بخش عمده‌ای از جامعه را فراگرفته است.

وی با اشاره به اینکه اسلام کار را زمینه‌ساز سلامت روح و روان معرفی می‌کند گفت: با این حال شاهد هستیم برخی کار کردن را صرفا برای کسب درآمد دنبال می‌کنند و تجمل گرایی و مصرف گرایی نیز در کنار آن رشد کرده است.

وی افزود: در بسیاری از شاخص‌ها، ایران جزو پرمصرف‌ترین‌ها است و در برخی شاخص‌های مصرف از بسیاری از کشورهای اسلامی فراتر رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار