مسؤول ستاد مقابله با خطرات احتمالی سیل شهرستان آبادان خبر داد
مسؤول ستاد مردمی خدمت رسانی مقابله با خطرات احتمالی شهرستان آبادان گفت:خیرین فعال برای تامین 2000 پرس غذای گرم و نیز برای پخت 2هزار قرص نان در شرایط بحرانی اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۷۳۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ 01 April 2019

عبدالحسین عساکره مسؤول ستاد مردمی خدمت‌رسانی مقابله با خطرات احتمالی در شهرستان آبادان اظهار کرد: این ستاد متشکل از نیروهای جهادی و مردمی بسیج و خیرین و دارای هسته اصلی، پشتیبانی، نیروی انسانی، رسانه و ستاد مرکزی است.

وی  افزود: این ستاد در اواخر خرداد ماه سال گذشته در زمانی که شهر دچار بحران بی آبی شده بود با ایجاد پایگاه های جهادی  با اولویت‌بندی روستاها، به ۶۵ هزار نفر از روستاییان با توزیع آب معدنی و تهیه مخزن آب آشامیدنی خدمت رسانی کردند.

مسؤول ستاد مردمی خدمت‌رسانی در مقابله با خطرات احتمالی شهرستان آبادان بیان کرد: این ستاد که از نیروهای مردمی و جهادی بسیجیان و خیرین تشکیل شده است در چند روز گذشته و همزمان با طغیان انهار و مد اکبر و سرریز شدن سدها به رودخانه‌های این شهرستان برای خدمت‌رسانی به اهالی اروندکنار بسیج شدند.

عساکره با بیان اینکه با کمک نیروهای مردمی و بسیج ۴ پل ارتباطی در دهستان‌های اروند را که بر اثر طغیان آب شکسته شده بود ترمیم کردند، یادآور شد: تاکنون ۳۰۰ نفر در فراخوان این ستاد برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کردند و این ستاد با هماهنگی فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج آبادان در چهار منطقه از جمله جرف، شطیط، اروندصغیر و جمشیدآباد به صورت لحظه‌ای وضعیت آب در بهمنشیر و اروندرود را رصد و گزارش می‌کنند.

وی گفت: ۲۳۰ خانوار و بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از مهمان های نوروزی  در مصلای آبادان و حسینه ها و مساجد شهرستان اسکان داده شدند.

مسؤول ستاد مردمی خدمت رسانی در مقابل خطرات احتمالی شهرستان آبادان به ضرورت تهیه غذایی گرم در صورت لزوم برای سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: خیرین فعال برای تامین ۲۰۰۰  پرس غذای گرم و نیز برای پخت دو هزار قرص نان در شرایط بحرانی اعلام آمادگی کردند.

عساکره گفت :برخی از خیرین نیز برای هزینه وسایل و ادوات راهداری اعلام آمادگی کردند.با همکاری هلال احمر، دانشکده علوم پزشکی آبادان دو پزشک جهادی برای آموزش های لازم و شیوه نگهداری از مصدومین  در هنگام بحرانی و امداد و نجات در زمان وقوع سیلاب آموزش داده شد .

با اعلام وضعیت آماده باش در استان نیروهای مردمی، ستاد نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی در خوزستان در کنار انجام ماموریت اصلی خود با تمام تجهیزات و نیروهای انسانی خود آمادگی کامل را برای همکاری و کمک برای کنترل سیل را اعلام کرده‌اند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار