مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به خسارت‌های سیل در روزهاي ابتدايي امسال به بناهای تاریخی اين استان، گفت: مناطق تاریخی روستاهای نصرآباد و سانیج در شهرستان تفت متحمل بیشترین آسیب در اين رابطه شده‌اند.
کد خبر: ۷۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 08 April 2019

«سید مصطفی فاطمی»  در اين باره تصريح كرد: خسارت وارد شده به خانه‌های تاریخی این دو روستا حدود 2.5 میلیارد تومان برآورد شده است.

وي با بیان این که در زمستان 97 و قبل از ایام تعطیلات نوروز 98 نیز بارندگی‌ها موجب خسارات زیادی به بافت جهاني شهر تاریخی یزد شده بود، گفت: خسارت‌های اين بارندگي‌ها به بناهاي تاريخي یزد بیش از 9 میلیارد تومان برآورد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرمت ساباط‌ها و تویزه‌های آسیب دیده معابر را از اقدامات انجام شده توسط میراث عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع ميراث فرهنگي و به منظور آماده‌سازي شهر براي پذيرايي از ميهمانان نوروزي، همگی این تخريب‌ها خيلي زود ترمیم شدند و تقریباً هیچ کدام از اين بخش‌ها در معابر بدون مرمت و استحکام بخشی به حال خود رها نشدند.

وي افزود: البته مقادير اندكي مصالح ساختماني نیز به برخی از اهالي و ساکنان بافت تاریخی براي مرمت بخش‌هاي آسيب ديده خانه‌هاي مسكوني‌ آنها اعطا شد.

فاطمي با بیان این که هنوز بودجه‌ای از اعتبارات ستاد بحران به این موضوع اختصاص داده نشده است، گفت: برای رفع مشکلات بافت تاریخی و بناهای آسیب دیده در بافت و خارج از آن، نیازمند تامین اعتبار هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار