کد خبر: ۷۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 08 August 2015
پس از انتشار گزارشی پیرامون ساخت و سازهای غیرقانونی در کارون واکنش های مختلفی نسبت به این گزارش صورت گرفت از جمله برخی مسئولین ارشد اجرایی استان به تکذیب بخش هایی از این گزارش به ویژه مطالب مربوط به مهندس شمسایی رئیس سازمان آب و برق پرداختند.

به گزارش رهیاب، پس از انتشار گزارشی پیرامون ساخت و سازهای غیرقانونی در کارون واکنش های مختلفی نسبت به این گزارش صورت گرفت از جمله برخی مسئولین ارشد اجرایی استان به تکذیب بخش هایی از این گزارش به ویژه مطالب مربوط به مهندس شمسایی رئیس سازمان آب و برق پرداختند لذا برای روشن شدن این مساله مناسب دیدیم با انتشار جزئیات مخاطبین محترم را برای قضاوت بهتر همراهی کنیم.

احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با رهیاب در خصوص مجوز نداشتن ساخت و سازها در کارون اظهار کرد: ما چنین چیزی مطرح نکردیم اقای شمسایی تکذیب کرده اند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی  را با سازمان آب وبرق خوزستان داشتیم مشاوری  مدنظرشان بود که ما اطلاعات آن مشاور را بگیریم تا احداث این اسکله ها را هماهنگی این مشاور داشته باشیم و ما همه این اقدامات را با هماهنگی آن مشاور انجام دادیم.

سیاحی تصریح کرد:در جلسات متعدد این کار اتفاق افتاده هیچ مشکلی هم برای رودخانه و محیط زیست ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود:آقای شمسائی تکذیبه ای دادند که اصلا مصاحبه ای در این زمینه مجوز نداشتن ساخت و سازها در حریم کارون نداشته اند و گفته اند که اصلا در این خصوص مصاحبه ای نداشته اند.

 معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: آقای شمسایی گفت یکی از همکاران شما پیرامون سرشاخه ها پرسیده که آیا در حال حاضر این کار قانونی هست یا خیر که ایشان اشاره کردند که مجوزهای این موضوع در دست اقدام است.

گفتنی است پیش از این احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با رهیاب در پاسخ به این سوال که آیا ساخت و سازها در حاشیه کارون مجوز دارد گفته بود همه همانگی ها انجام گرفته است چه کسی می گوید ساخت و سازها در کنار کارون غیر مجاز است؟

اما  محمدرضا شمسایی مدیر کل سازمان آب و برق  در  پاسخ به میزان صحت خبر صدور مجوز ساخت و سازهای ساحل کارون گفته بود: هرگونه ساخت و سازی در ساحل کارون غیر قانونی است و ما چنین مجوزی را صادر نکردیم ، در ارتباط با کارهای سازه ای که الان در حال انجام است مجوزی را سازمان آب و برق خوزستان صادر نکرده است.

وی در پاسخ به  این سوال که برخی سازمان های استان مدعی این هستند که جهت ساخت و ساز در کارون و ساحل کارون از سازمان آب و برق استان مجوز اخذ کرده اند ،گفت : اگر بنده مدیر هستم می گویم مجوزی صادر نشده در اهواز تمام ساخت و سازهایی که در ساحل و در درون کارون در حال کار هستند بدون مجوز می باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار