معاون وزیر ورزش:
معاون وزیر ورزش و جوانان از کمبود اعتبارات این وزارتخانه خبر داد و گفت: از ابتدا پیمانه بودجه ورزش کم گرفته شده است.
کد خبر: ۷۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 08 August 2015
جلسه شورای عالی ورزش استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور امیررضا خادم و به ریاست حجت‌الله ملاصالحی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز، برگزار شد.
در بخشی از این جلسه، خادم طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر وزارت ورزش طرح بررسی عملکرد ادارات کل استان‌ها را در دستور کار قرار داده و به‌ زودی فرم‌های ارزیابی عملکرد به استان‌ها ارسال می‌شود.
وی افزود: در بحث اعتبارات مشکلی که در سراسر کشور داریم، این است که از ابتدا پیمانه بودجه ورزش کم گرفته شده و اگر بودجه وزارتخانه 2 یا حتی 4 برابر هم شود، باز هم نمی‌تواند کل مشکلات را جبران کند.
این مسئول تصریح کرد: به همین دلیل از استانداری‌ها و شورای برنامه‌ریزی در استان‌ها انتظار داریم که از ادارات کل ورزش حمایت کرده و همه دستگاه‌ها برای تحقق اهداف مربوط به توسعه ورزش و امور جوانان حمایت کنند.
خادم بیان داشت: معاونت یکی از وزارتخانه ها اعتباری در اختیار دارد که بیشتر از کل بودجه و اعتبارات وزارت ورزش است. به طور قطع در چنین شرایطی کار کردن، با مشکلاتی روبه رو می شود که باید با تلاش بیشتر و تعامل بهتر برطرف کنیم.
خادم همچنین به عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نگاه مثبتی به این اداره در وزارت ورزش وجود دارد و امیدواریم با حمایت همه‌جانبه اقدامات مثبت بیشتری در استان البرز انجام شود.
وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی ورزش در میان دانش‌آموزان استان البرز گفت: این طرح با موفقیت همراه بوده و می‌تواند در دیگر استان‌ها نیز اجرایی شود.
لازم به توضیح است جلسه امروز شورای عالی ورزش استان البرز با دو محور برگزار شد. محور نخست مربوط به طرح استعدادیابی دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی بود، بر اساس این طرح 13 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان البرز استعدادسنجی شده و از میان آنها 500 دانش‌آموز انتخاب شدند.
همچنین از میان این 500 دانش‌آموز درنهایت در 11 رشته ورزشی و در هر رشته 25 دانش‌آموز مستعد شناخته شده که هم‌اکنون مشغول انجام تمرینات نیمه حرفه‌ای هستند.
همچنین استان البرز به‌ عنوان طرح پایلوت تبدیل این استان به قطب سوارکاری و چوگان معرفی شده که هم‌اکنون این طرح نیز در دست اجراست. همچنین در جلسه فوق محمدجواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی به کمبود اعتبارات ورزشی در حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و خواستار افزایش این بودجه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار