رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۰۰۰ بیمار دیالیزی داریم که البته با توجه به رشد بیماری زیاد است و سالانه ۳۰۰۰ بیمار افزوده می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ 27 April 2019

مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ظهر امروز در آیین افتتاح بخش همودیالیز شهدای والفجر 8 بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم باید بدانند که فشار تحریم‌ها مارا برای دریافت دستگاه دیالیز در مضیقه گذاشته بودند و علیرغم همه قراردادهایی که داشتیم دریافت دستگاه دیالیز امکان پذیر نشد.

وی افزود: به همت جوانان ایرانی و دانشمندان داخلی امروز خوشحال هستیم که دستگاه‌های دیالیز داخلی تولید می‌کنیم که دانش ساخت آن در اختیار چند کشور محدود است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: امروز بیش از صد دستگاه تولید داخل در سراسر کشور فعال شدند و  آزمایشات انجام شده از این دستگاه‌ها نشان می‌دهد کیفیت آنها هم گام با کیفیت خارجی است.

شادنوش بیان کرد: امیدوارم که بیمارستان حضرت زینب در این منطقه بتواند روز به روز خدمات گسترده‌ای را انجام دهد. متخصصان طب اورژانس در این بیمارستان حضور ۲۴ ساعته و دائم دارند و سایر خدمات دیگر هم ارائه می شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود 32 هزار بیمار دیالیزی داریم که البته با روند رو به رشد بیماری  سالانه ۳۰۰۰ بیمار افزوده می‌شود و در ۵ یا ۱۰ سال آینده واقعا امکان انجام دیالیز وجود نخواهد داشت و باید  به دنبال روش جایگزین باشیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار