در هشتاد و دومین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد فیلم سینمایی «جستجو کردن» ساخته آنیش چاگانتی اکران و تحلیل شد.
کد خبر: ۷۴۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 05 May 2019

حجت الاسلام«مهدی پرنیان» در هشتاد و دومین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد که به اکران و تحلیل فیلم سینمایی «جستجو کردن »(searching) به کارگردانی آنیش چاگانتی اختصاص داشت با بیان این‌که این فیلم داستانی آشنا (فاصله‌ والدین با فرزندان) را با فرمی خلاقانه روایت می‌کند اظهار کرد: تعلیق‌ها و گره‌هایی که تا پایان فیلم کم‌کم باز می‌شود بیننده را پای فیلم نگه می‌دارد .

وی افزود: آن‌چه در این فیلم پررنگ نشان داده می‌شود نقش رسانه در زندگی انسان‌هاست؛ آن‌قدر پررنگ که حتی نام فیلم (searching) هم ناخودآگاه ذهن را به سمت رسانه می‌کشد، رسانه‌ای که اکنون جزئی جدانشدنی از زندگی ماست .

این کارشناس ارشد ارتباطات استان یزد گفت: در این اثر که نگاهی واقع‌گرایانه به رسانه ـ‌به‌خصوص رسانه‌‌های جدید‌ـ دارد، معایب و مزایای رسانه به نمایش گذاشته شده است.

پرنیان تصریح کرد: «جستجو کردن» به ما می‌گوید همان‌گونه که افرادی سعی می‌کنند با هویت جعلی در فضای مجازی دیگران را فریب دهند در مقابل نیز عده‌ای فضای مجازی را محرم و پناه خود دانسته و اسرار زندگی خود را بدون هیچ نقابی در این فضا به اشتراک می‌گذارند .

وی خاطرنشان کرد: این فیلم بر این واقعیت تأکید می‌کند که فضای مجازی بر خلاف نامش کاملا حقیقی است.

این مسول ادامه داد: به دلیل این‌که در فضای مجازی تشخیص سره از ناسره دشوار و در هم تنیده است ما باید به همه مطالبی که در این فضا منتشر می‌شود با دیده شک و تردید نگاه کنیم .

گفتنی است؛ فیلم «جستجو کردن» از طریق صفحه‌های تلفن‌های همراه هوشمند و نمایشگرهای کامپیوتر روایت می‌شود و در خلاصه داستان آمده است؛ پس از اینکه یک نوجوان شانزده ساله به طور مرموزی ناپدید می‌ ‎ شود، پدرش سعی دارد تا با بررسی محتوای لپ‌تاپ فرزندش او را پیدا کند.

نشست‌‌‌های تخصصی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، عصر سه‌شنبه‌ هر هفته در نارنجستان هنر این مرکز واقع در ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار