در جلسه شورای اسلامی شهر قم عنوان شد:
برخی با غرایض سیاسی به پروژه منوریل نگاه می‌کنند اما باید بدانیم که پول مردم در این کار در حال هزینه شدن است و باید از موضوعات منطقی در این خصوص چشم پوشی نشود. این طرح نیاز به بحث های کارشناسی فارغ از حب و بغض های سیاسی دارد. مگر می‌شود پروژه‌ای به این عظمت طراحی شود و پایه مطالعاتی نداشته باشد.
کد خبر: ۷۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷ 10 August 2015
به گزارش تابناک قم، در یک صدو سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که درسالن جلسات ساختمان این شورا برگزار شد پروژه منوریل قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برگزاری نشست تخصصی معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرهای کشور در قم ابراز داشت: متخصصانی که در این نشست حضور داشتند بر لزوم مهندسی مجدد منوریل در قم تأکید کردند.

وحید شایسته نیک اظهارداشت: هزینه‌های تمام شده منوریل نسبت به مسافر، اقتصادی بودن آن برای مردم و طول عمر سیستم حمل و نقل شهری مسائلی است که باید در مورد مونوریل به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه منووریل گران‌ترین وسیله نقلیه در جهان است افزود: سیاست شورا به این گونه بوده است که منوریل در قم آغاز شده و تمایل داریم این پروژه حداقل تا حرم حضرت معصومه (س) به بهره برداری برسد و از زمینه‌های توریستی آن استفاده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید بحث‌های کارشناسی را در مورد مترو مورد توجه قرار دهیم گفت: برخی با غرایض سیاسی به این موضوع نگاه می‌کنند اما باید بدانیم که پول مردم در این کار در حال هزینه شدن است و باید از موضوعات منطقی در این خصوص چشم پوشی نشود.

در ادامه سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طرح منوریل گفت: اگر مخالفت هایی در اجرای طرح منوریل در سال های گذشته نبود الان با پیشرفت همراه بود و برای مردم پردیسان تسهیل در رفت و آمد ایجاد می کرد.

عباس ذاکریان افزود: قیمت پروژه با این مخالفت‌ها برای مردم بالا رفت در حالی که ابتدای منوریل پارکسوار شمالی و انتهای آن پردیسان است و با اجرای آن مردم پردیسان می‌توانستند به راحتی به مرکز شهر دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر این طرح به طور کامل عملی می‌شد کارایی بسیار بالایی داشت افزود: در صورتی که منوریل تنها تا میدان شهید مطهری باشد کارایی لازم را ندارد و تنها وجهه توریستی دارد. کل مسیر باید به بهره برداری می‌رسید تا بهره وری مناسب ایجاد می‌شد.

ذاکریان گفت: طرح منوریل نیاز به بحث های کارشناسی فارغ از حب و بغض های سیاسی دارد.

یکی دیگر از اعضا شورای اسلامی شهر قم در ادامه این مباحث گفت: یادم هست در جلسه‌ای مسئله منوریل مطرح شد، از مدیر عامل شرکت کیسون خواستم که پرونده مطالعاتی منوریل را در اختیار من قرار دهد اما هیچ مطلبی ارائه نشد.

نعمت‌الله عواطف رستمی ادامه داد: مگر می‌شود پروژه‌ای به این عظمت طراحی شود و پایه مطالعاتی نداشته باشد. در کشورهای مختلف منوریل سیستم اصلی حمل و نقل نیست بلکه سیستم کمکی است.

محمود ملکی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: ما نمی‌خواهیم پروژه متوقف شود فقط حرفمان این است که اگر بودجه‌ای قرار است اختصاص پیدا کند باید برود به سمتی که بازدهی بیشتری دارد.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار