بازتاب گزارش تابناک رضوی و عزم و همت عمومی باعث شد؛
پاکسازی حاشیه و حریم رودخانه طرقبه با مشارکت عمومی مردم این منطقه و با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری طرقبه، هیئت های مختلف ورزشی و به همت گروه‌های اجتماعی جمعه 23 مرداد ماه جاری انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳ 10 August 2015
گزارش « چرا مانعی برای زباله ریزان و نخاله ریختن نیست؟! » به درج این موضوع در تابناک خراسان رضوی پرداخت که چرا برخی از رستوران‌داران، چایخانه ها ودیگر واحدهای خدماتی که در مناطق ییلاقی مشهد و در حاشیه رودخانه ها مستقرند روزانه هزاران نوع زباله غیر قابل بازیافت را به رودخانه می ریزند و طبیعت را آلوده می کنند و هیچ نهادی مانع آن ها نمی شود!؟
بواقع این موضوع برای دوست داران طبیعت سوالی همیشگی و غفلت شده است زیرا در بسیاری از نقاط هر شهر و روستا، مکان هایی تبدیل به زباله دان شده اند و هیچ مرجع و نهادی به طور قاطع به این موضوع رسیدگی نمی کند!؟
این گزارش هشداری بود برای علاقمندان به محیط زیست و آنها که شهرشان و سلامت خودشان و آینده و فردای فرزندانشان را دوست دارند و جالب اینکه از زمان انعکاس این گزارش، گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی واکنش های جالب توجهی به این گزارش نشان دادند و اینک عزم و اراده ارزشمند و همت جمعی اهالی باعث همراهی و هماهنگی در پاکسازی بخشی از این منطقه ییلاقی و زیبا شده است.
جالب اینکه بعد از درج این گزارش موجی از نظرات و نیز یک حرکت جمعی ارزشمند در یک گروه اجتماعی با موافقت تمام اعضا و اعلام آمادگی هیئت های مختلف ورزشی به یک برنامه فرهنگی تبدیل شد و جمعه این هفته این برنامه با حضور دوست داران طبیعت در شهر طرقبه برگزار خواهد شد.
طرح این گزارش تابناک رضوی در گروه خبری طرقبه که در نرم افزار خبررسان تلگرام چند وقتی است محمل هم اندیشی و انسجام خوبی را میان فرهیختگان این منطقه پدید آورده است واکنش های مختلفی را در بر داشت و از میان تمام نظرات مخاطبان گروه، پیشنهاد برگزاری برنامه پاکسازی طبیعت با همکاری هیئت های ورزشی شهرستان طرقبه شاندیز و سایر مردم شهر طرقبه مورد موافقت قرار گرفت.
مدیر این گروه اجتماعی خبری طرقبه که بسیاری از مدیران این منطقه توریستی و خوش آب و هوا نیز در گروهش هستند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: از زمان انعکاس این خبر در گروه ، نظرات مختلفی مطرح گردید و در نهایت برگزاری یک برنامه پاکسازی در رودخانه طرقبه در دستور کار قرار گرفت.
سید احمد پورموسوی از اعلام آمادگی سازمان فرهنگی شهرداری طرقبه و هیئت های مختلف ورزشی در برگزاری این مراسم مردمی خبر داد و اظهار داشت : این مراسم جمعه 23 مرداد ساعت 7 صبح برگزار خواهد شد و مسیر رودخانه طرقبه از محل اردوگاه آیت الله خامنه ای تا منطقه پنج دره پاکسازی خواهد گردید.
وی خاطرنشان کرد : بدون شک همراه شدن مردم در برگزاری چنین برنامه هایی باعث فرهنگ سازی بیشتر در بین آحاد مردم خواهد شد و شاید بتوان در آینده ای نزدیک شاهد کاهش ریزش زباله و نخاله توسط ناآگاهان به تخریب محیط زیست باشیم و جشن محیط زیست بدون زباله را در کشور جشن بگیریم.
پاکسازی مسیر رودخانه طرقبه با مشارکت مردم

گفتنی است، شهر توریستی طرقبه یکی از ییلاقات خراسان رضوی و قطب گردشگری این استان می باشد و روزانه هزاران مسافر و گردشگر از زیبایی های این شهر بهره می برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار