سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان و گندم کاران نباید به دلالان اعتماد نکنند؛ عرضه خارج از شبکه گندم از سوی کشاورزان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 28 May 2019

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: کشاورزان و گندم کاران نباید به دلالان اعتماد نکنند؛ عرضه خارج از شبکه گندم از سوی کشاورزان ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالبه جدی رهبری رونق تولید است، در تولید محصولات کشاورزی و به‌خصوص گندم باید به‌گونه‌ای عمل کرد که این شعار در سال جاری تحقق یابد.

حبیبی در ادامه افزود: گندم یک محصول استراتژیک است و خودکفایی در این محصول برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده، و در خیلی از مسائل غذایی کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.

معاون استاندار بیان کرد: در فروردین‌ ماه سال جاری شاهد نزولات فراوانی در سطح کشور بودیم، در این راستا آمارها حاکی از افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم نسبت به زمان مشابه در سطح کشور است.

حبیبی خاطرنشان کرد: استان قزوین امسال رکورددار کشت گندم با تولید 300 هزار تن خواهد بود، که برابر نیاز سه سال استان است.

وی در ادامه گفت: مراکز خرید محصولات کشاورزی باید مکان‌یابی شود و برای تحویل گیری ضرورت دارد شرایط لازم فراهم و تسهیل شود.

معاون استاندار عنوان کرد: باهدف گذاری‌های صورت گرفته در سال جاری، مطالبات و بهای محصولات خریداری شده به‌موقع پرداخت خواهد شد.

 

دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با قاچاق گندم برخورد جدی داشته باشند

حبیبی با تأکید بر اهمیت موضوع قاچاق در خصوص محصولات کشاورزی، گفت: دشمن از هر راهی در حال ضربه زدن به کشور است و در این راستا دلال‌بازی و قاچاق موضوعی مهمی است که باید جدی گرفته شود و در این خصوص برخورد جدی با عاملان قاچاق خواهد شد.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید با قاچاق و دلال‌بازی در حوزه گندم برخورد جدی و قاطعانه داشته باشند.

حبیبی با اشاره به اینکه کشاورزان و گندم‌کاران نباید به دلال‌ها اعتماد کنند، تأکید کرد: عرضه خارج از شبکه گندم از سوی کشاورزان پذیرفتنی نیست و کشاورزان به این نکته توجه داشته باشند که تمام کار صورت گرفته فقط در حوزه فروش گندم نیست بلکه جهاد کشاورزی امور مربوط به کشاورزی را هدایت کرده و نیازهای کشاورزان مانند سم را فراهم می‌کند و در صورت بروز مشکلات در کنار کشاورزان و گندم کاران است.

وی ادامه داد: خروج گندم بدون هماهنگی جهاد کشاورزی، ممنوع بوده و عرضه خارج از شبکه گندم مورد پیگیری و برخورد می‌شود.

حبیبی اظهار کرد: دستگاه‌های انتظامی در ایست بازرسی‌ها، نظارت کامل در این زمینه داشته باشند و در این راستا شبکه حمل‌ونقل داشته و در خصوص جابه‌جایی گندم نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.
ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار