رئیس هیئت ووشوی آذربایجان‌غربی گفت: «قرنی ابراهیمی» ووشوکار بوکانی در انتخابی تیم ملی، به عنوان نفر نخست برای شرکت در مسابقات آسیایی کشور برونئی دعوت شد.
کد خبر: ۷۵۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 03 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی‌اصغر شادجو ، اظهار کرد: «قرنی ابراهیمی» ووشوکار بوکانی در وزن منفی 70 کیلوگرم، در انتخابی تیم ملی، به عنوان نفر نخست برای شرکت در مسابقات آسیایی در کشور برونئی دعوت شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات هیئت ووشوی استان تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل این هیئت، نداشتن خانه تخصصی ووشو و سکوی اختصاصی مبارزه، برای این رشته ورزشی بوده و برای حل این مشکلات نیز اداره کل ورزش و جوانان قول مساعد داده است.

رئیس هیئت ووشوی آذربایجان‌غربی با اشاره به ورزشکاران فعال ورزش ووشو در سطح استان گفت: در آذربایجان‌غربی بیش از دو هزار ورزشکار آقا و خانم در رشته تالو و ساندا فعالیت کرده و نیز مربی و داور بین‌المللی نیز در استان فعال هستند و علاوه بر آن، 20 مربی درجه یک کشوری نیز در آذربایجان‌غربی مشغول آموزش هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در 15 شهرستان استان هیئت ووشو فعالیت دارد اظهار کرد: تنها در دو شهرستان آذربایجان‌غربی این هیئت وجود ندارد که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم، در آنها نیز ورزش ووشو فعال می‌شود.

شادجو در ادامه تصریح کرد: در تابستان امسال با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، استعدادیابی رشته ورزشی ووشو در سطح مدارس استان انجام می‌شود.

وی از احتمال میزبانی نخستین دوره مسابقات دانشجویی ووشو کشور به میزبانی ارومیه خبر داد و بیان کرد: در این رابطه نیز اگر فدراسیون ووشو حمایت‌های لازم را انجام دهد، ارومیه میزبان مسابقات خواهد شد.

انتهای پیام/61024/ن

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار