کد خبر: ۷۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 11 August 2015
به گزارش خبرنگار مهر، مجید متقی طلب در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: پارک علم و فناوری به تنهایی نمی تواند از شرکت های دانش بنیان حمایت کند بلکه همه دستگاه ها در همه حوزه ها باید  در راستای  توسعه استان از این شرکت ها حمایت لازم را انجام دهند.

وی افزود: با وجود اینکه شرکت های  دانش بنیان می توانند در اشتغالزایی نقش موثری داشته باشند اما متاسفانه در استان چنین ظرفیتی مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که با ابلاغ قانون جامع حمایت از این شرکت ها، علاوه بر مراکز دانشگاهی، کارخانجات  صنعتی نیز می توانند حامی این شرکت ها باشند.

متقی طلب   بهره مندی از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی را فرصت مغتنمی برای کارخانجات صنعتی استان برشمرد و در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص چگونگی ارتباط صنعت با نوآوری های محققان استان گفت: بنا بر آخرین ابلاغ قانون جامع حمایت از شرکت های دانش بنیان،  در صورتی که کارخانجات صنعتی به تحقیق و پژوهش توجه ویژه نشان داده و به شرکت های دانش  بنیان   صنعتی تبدیل شوند، می توانند از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با تاکید بر استفاده استان از ظرفیت ایجاد شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: با بهره مندی از ظرفیت موجود، مشکلات اشتغالزایی استان و کشور حل شده و از خروج محققان و پژوهشگران کشور به کشورهای دیگر جلوگیری می شود.

وی با اعلام اینکه زیرساخت های لازم برای جذب پژوهشگران و محققان تحصیل کرده ایرانی از سوی  کشورهای حاشیه خلیج فارس به سرعت در حال مهیا شدن است، گفت: خروج دانشمندان   میهن به مثابه از دست دادن سرمایه های عظیمی است که در صورت عدم حمایت، احتمال وقوع آن دز آینده پیش بینی می شود.

متقی طلب در ادامه به برنامه شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه برنامه چهار ساله ای که از سوی پارک علم و فناوری گیلان به عنوان دبیرخانه شبکه پارک های  علم و فناوری کشورهای اسلامی تدوین شده، توسط بانک توسعه اسلامی پذیرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: با تایید این برنامه و پشتیبانی بانک توسعه اسلامی،  توسعه پارک ها و مراکز رشد و همچنین پروژه های تجاری سازی مبتنی بر علم در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران اجرایی می شود.

رییس پارک علم و فناوری گیلان  ابراز امیدواری کرد: با ادامه این روند، گیلان از ثمرات چنین برنامه ای بهره مند شده و در مسیر توسعه گام بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار