در چهارمین کنسرت موسیقی که تابستان امسال در همدان برگزار خواهد شد، هنرمندان بومی و گروه موسیقی «آوای فاخته» برای اجرای کنسرت «آهو» روی سن خواهند رفت.
کد خبر: ۷۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 11 August 2015

در چهارمین کنسرت موسیقی که تابستان امسال در همدان برگزار خواهد شد، هنرمندان بومی و گروه موسیقی «آوای فاخته» برای اجرای کنسرت «آهو» روی سن خواهند رفت.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان به هنر موسیقی در همدان، دو ماه گذشته خود را با دیدن کنسرت‌های متعددی سپری کرده‎اند به طوری که بعد از برگزاری کنسرت گروه سه‌تارنوازان هزاردستان که دوم مردادماه و به نفع کودکان مبتلا به سرطان بیمارستان بعثت برگزار شد دو کنسرت دیگر با حضور احسان خواجه امیری و علیرضا قربانی در روزهای 9 و 16 مردادماه جاری در همدان برگزار شد.

اما در چهارمین کنسرت موسیقی که در تابستان امسال در شهر همدان برگزار خواهد شد هنرمندان بومی و این بار گروه موسیقی «آوای فاخته» به روی سن خواهند رفت.

کنسرتی که تحت عنوان «آهو» و با همکاری جمعیت توان‌یابان همدان در روزهای 22 و 23 مردادماه در دو سانس 18:30 دقیقه تا 20 و 21 تا 23 در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

از این رو آهنگساز، تنظیم‌کننده و سرپرست گروه موسیقی آوای فاخته همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کنسرت خیریه «آهو» در واقع اجرای موسیقی کلاسیک سنتی ایرانی و قطعات خاطره‌انگیزی است که توسط هنرمندان گروه آوای فاخته و گروه ناشنوایان آوای دستان همدان با آواز «حسن زندی» اجرا خواهد شد.

رضا عباسی گفت: برگزاری این کنسرت حاصل همکاری صمیمانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با انجمن موسیقی استان و همچنین جمعیت توان‌یابان همدان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه عواید حاصل از این برنامه به جمعیت توان‌یابان همدان اختصاص خواهد یافت افزود: علاقمندان به موسیقی می‌توانند برای تهیه بلیت 20 هزار تومانی این برنامه به آموزشگاه موسیقی بامداد(خواجه رشید)، کافه داستان (میرزاده عشقی)، کافه بامداد(برج تندیس)، کافه ترانس (سعیدیه پائین)، فست‌فود دانژه (مهدیه)، دکه مطبوعاتی خیابان بوعلی و مجتمع شهید آوینی (بلوار بعثت) مراجعه کنند.

این هنرمند جوان همدانی با اشاره به اینکه گروه آوای فاخته بیش از 6 ماه تمرین مستمر برای آماده‌سازی این اجرا با گروه ناشنوایان آوای دستان داشته است، گفت: برای این کنسرت بیش از 35 نفر از هنرمندان اعضای گروه و هنرمندان نابینا عضو جمعیت توان‌یابان استان حضور دارند.

عباسی ادامه داد: 20 نفر از این تعداد نوازندگان گروه بوده و 15 نفر نیز از ناشنوایان عضو انجمن توان‌یابان به صورت همزمان اشعار و قطعات اجرا شده توسط هنرمندان را در قالب فرم حرکتی (نمایشی) برای علاقه‌مندان اجرا خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در این برنامه قطعات و تصنیف‌های قدیمی و به‌یادماندنی موسیقی کلاسیک ایران همچون آهو، غرور شکسته، منتظرت بودم، مرغ چمن، خوشه‌چین، خانه اندیشه‌های پاک و جاویدان و... اجرا خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار