امام جمعه اهواز:
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: خسارت های ناشی از سیلاب باید هر چه سریعتر به مردم آسیب دیده پرداخت شود چرا که بسیاری از خانوارهای سیل زده اکنون با حداقل امکانات زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 14 June 2019
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز امروز ۲۴ خرداد در خطبه های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا به معنی ترک محرمات الهی و انجام واجبات الهی است.
 
به گزارش"تابناک"؛ امام جمعه اهواز با بیان اینکه همچنان اولویت اول استان ما پرداختن به مساله سیل است، تاکید کرد: همه دستگاه هایی که مسئولیت رسیدگی به مناطق سیل زده را بر عهده دارند و استان های معین از سراسر کشور که برای یاری رساندن به مناطق سیل زده ماموریت پیدا کردند، توجه داشته باشند که الان وقت رسیدگی به سیل زدگان است نه فردا.
 
وی تأکید کرد: همه جهادگران و همه کسانی که صدای ما را از این تریبون می شنوند، در این دوره که دوره پساسیل است، بدانند همچنان دست یاری خود را به سوی آنها دراز می‌کنیم چرا که امروز وقت رسیدگی است و فردا دیر است. دولتمردان در این دوره، که دوره بازسازی است، توجه کنند آن مبلغ بلاعوض که تحت عنوان وام قرار بود به همه سیل زدگان داده شود، امروز وقت رسیدگی به آن است و فردا دیر است. مسئولان  برای رساندن آب به زمین های کشاورزی ما تلاش می‌کنند، ولیکن امروز وقت به انجام رساندن این مهم است و فردا دیر است. همچنین کارهای جهادی که باید از ناحیه مسئولان اتفاق بیفتد امروز وقت آن است و فردا دیر است.
 
موسوی فرد در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی کشور که به فرموده رهبر انقلاب اولویت اول ما در جنگ تمام عیار امروز است، گفت: باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. در ایران اسلامی، تعطیلی‌های بیش از حد نمی‌تواند ما را به تراز انقلاب اسلامی برساند. منظور ما از تعطیلی، تعطیلات مناسبت‌های مذهبی و دینی نیست که آنها همچنان باید باشد. در قرآن کریم تنها یک بخش از جمعه برای نماز است و دستور قرآن بعد از نماز این است که در زمین منتشر شوید و به مسائل اقتصادی بپردازید. اما پنجشنبه هم به تعطیلی جمعه اضافه شده است و قطعا باید در رابطه با تعطیلی‌ها فکری شود.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مدیر در تراز انقلاب اسلامی اولا باید متدین و دین باور باشد، ثانیا متخصص و کارآمد باشد و سوما تلاش بی وقفه شبانه روز داشته باشد. در دورانی که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم نباید یک مدیر خدمت خود را به هشت یا نه ساعت محدود کند. یک مدیر جهادی توانمند در تراز انقلاب اسلامی از ۲۴ ساعت باید ۲۰ ساعت زحمت بکشد.
 
امام جمعه اهواز تاکید کرد: مدیر در تراز انقلاب اسلامی نباید زندگی اشرافی و حقوق نجومی داشته باشد، نباید قانون را دور بزند و نباید در سفره‌اش بیش از یک نوع غذا باشد. استفاده از رانت برای تمام مدیران ممنوع است و باید به این موضوع توجه ویژه شود. اگر بخواهیم رشد کنیم اینها منویات مقام معظم رهبری است. استفاده از ماشین‌های شاسی بلند برای رژه رفتن از سوی مسئولان در شأن نیست. در حالی که مردم ما نیازمند هستند مدیران باید شرایط زندگی خود را در حد مدیر تراز انقلاب اسلامی قرار دهند. اینها مطالبه نظام انقلاب اسلامی است.
 
موسوی فرد با بیان اینکه باید سادگی و ساده زیستی را از رهبر انقلاب یاد بگیریم، افزود: ما باید قادر باشیم عدالت وجود مقدس امیرالمومنين (ع) را در سراسر کشور نهادینه کنیم. این مطالبه مقام معظم رهبری است و مدیر و مسئول در تراز انقلاب اسلامی باید این ویژگی ها را داشته باشد.
 
وی در ادامه درباره راهبرد و مشی نظام جمهوری اسلامی در ارتباط با سیاست خارجی اظهار کرد: راهبرد سیاست خارجی ما صریح و مستحکم است؛ امام خمینی(ره) به ما یاد دادند هرگز اجازه سلطه بر نظام اسلامی را به احدی ندهیم. راهبرد ما ایستادگی در برابر سیطره دشمن است. امام راحل می فرمود: «دلیل عقب ماندن ما از سایر کشورها، یکی سیطره نظام سلطه است که حاکمان وابسته را بر ما حاکم می کنند و مانع رشد و تعالی ما می شوند و دیگری دور شدن ما از اسلام پویا است.» امام در نامه‌شان به گورباچف نیز علت سقوط شوروی را نه مسائل اجتماعی و اقتصادی بلکه جنگ با دین و خدای متعال عنوان می کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در مورد آمریکا و غرب نیز ممکن است براساس نگاه سکولار خود در یک دوره به مظاهر دنیا راه پیدا کنند اما این استدراج است و به اعتقاد کارشناسان سراسر عالم اضمحلال آمریکا آغاز شده است.
 
موسوی فرد با تأکید بر راهبرد نظام جمهوری اسلامی در سیاست خارجی گفت: هدف از نرمش قهرمانانه که مقام معظم رهبری ترسیم کردند دو موضوع اساسی مدنظر بود؛ اول اینکه بتوانیم نفت را براساس سیاست خودمان به اوپک صادر کنیم و دوم اینکه پول به دست آمده از آن را به راحتی وارد کشورمان کنیم. آیا این دو موضوع هست؟ وقتی نیست مذاکره ممنوع است و باید توجه داشته باشیم که شعارمان برگرفته از شعاری است که اماممان به ما آموخته است؛ «لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار