رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان:
تابناک: رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان گفت: آلمان می‌خواهد ارتباط اقتصادی با ایران بویژه استان اصفهان را مانند گذشته نه چندان دور احیا کند.
کد خبر: ۷۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 12 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، برترام ماریا بروسارت در دیدار با جمعی از نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: ارزش صادرات کالا به ایران از استان باواریا 250 میلیون یورو در سال است و این درحالی‌ست که صادرات ایران به آلمان مانند سال 2002 بسیار اندک است.

وی با اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی آلمان و ایران گفت: هر دو کشور می‌توانند شرکای خوبی برای هم باشند و باید از فرصت پیش آمده توافق ایران با کشورهای 1+5 نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان اضافه کرد: بیش از 50 درصد تولیدات صنعتی ایالت باواریا صادر می‌شود که سهم آمریکا 12 درصد و سهم کشور چین 10 درصد می‌باشد.

بروسارت با اشاره به تشکیل کمیسیون آینده‌پژوهی در اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریا گفت: این کمیسیون با حضور دانشمندان برجسته توانسته جهت‌یابی صحیحی به شرکت‌های کوچک و متوسط این ایالت ارائه دهد.

وی دیجیتالی شدن بخش‌های اقتصادی را یکی از لازمه‌های هر کشور در دنیای امروز برشمرد و گفت: اگر نتوانیم هوشمندی را به همه بخش‌ها بویژه صنعت خودروسازی ببریم، شرکت‌های دیگر قادر به تولید خودرو در آینده خواهند بود و آلمان از میدان رقابت حذف خواهد شد.

رییس اتحادیه اقتصاد و صنعت ایالت باواریای آلمان توجه به خواست مشتریان را مهم‌تر از تولید انبوه در اقتصاد هزاره سوم دانست و گفت: به جای تولید انبوه باید به سلیقه تک تک افراد توجه داشت.

بروسارت با اشاره به انرژی‌های مورد مصرف در آلمان گفت: استفاده از انرژی نیروگاه‌های هسته‌ای به شدت در آلمان کاهش یافته است و توجه ویژه‌ای به انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی آنان در آلمان می‌شود.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی در دنیا بویژه در کشور آلمان گفت: کشورهایی که دامن‌گیر تغییرات اقلیمی می‌شوند، باید پیش‌بینی کنند که چه مواد غذایی را بر اساس شرایط آینده تولید کنند.

از انتقال تکنولوژی آلمان به صنعت استان اصفهان استقبال می‌کنیم

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق اصفهان نیز در این دیدار از آمادگی استان اصفهان در انتقال تکنولوژی از آلمان و ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردهای آن کشور خبر داد.

وی آلمان را انتخاب اول صنعتگران استان اصفهان در بهره‌برداری از تکنولوژی دانست و گفت: پیش از انقلاب، آلمان نقش موثری در آموزش فنی و حرفه‌ای ایران داشت و بسیاری از دانش‌آموختگان این مرکز امروز دارای یک واحد تولیدی می‌باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار