معاون وزیر بهداشت:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرگ های زودرس در کشور به مرحله نگران کننده ای رسیده به گونه ای که بر اساس یک آمار کلی طی سال های اخیر بالغ بر نیم درصد از مرگ و میرها در گروه های سنی زیر ۷۰ سال و ۲ درصد برای زیر ۵۰ ساله ها ثبت شده است.
کد خبر: ۷۵۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 27 June 2019

به گزارش تابناک، رضا ملک زاده روز پنجشنبه در نشستی با عنوان «کوهورت مادران و فرزندان پرشین یا مطالعات هم‌گروهی آینده‌نگر ( PERSIAN COHORT) » در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: حدود سه هزار و ۸۰۰ مرگ زودرس در یکسال گذشته در کشور گزارش شد که علت اصلی آن بیماری‌های غیر واگیر بود.

وی افزود: ۸۵ هزار مرگ و میر افراد زیر ۵۰ سال که ۲ درصد از مرگ و میرها را شامل می‌شود، پارسال در کشور ثبت شدکه این یک فاجعه هست زیرا با مرگ هر پدر و مادری در یک خانواده؛ ستون خانواده از بین می‌رود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با وجود اینکه امروزه بیماری‌های غیر واگیر دلیل اصلی مرگ انسان‌ها به شمار می‌رود اما ۷۰ درصد آنها قابل پیشگیری است.

ملک زاده به ضرورت کاستن میزان مرگ و میر کودکان اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است که زایمان‌های ایمن افزایش پیدا کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در طب کودکان رتبه خوبی در منطقه و جهان ندارد، ادامه داد: دلیل اصلی آن فراهم نبودن زیر ساخت‌های پژوهشی در رشته طب کودکان در سال‌های گذشته بوده است.

وی تاکید کرد: در عرصه تعداد دانشجویان پی اچ دی، همکاری‌های بین المللی و تیم‌های تحقیقاتی در حوزه کودکان باید جدی تر از گذشته ظاهر شویم تا بتوان کمبود یاد شده را در سال‌های آینده جبران کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رتبه ۱۶ ایران در تولید علم و تعداد مقالات و مستندات در رشته پزشکی بالینی در گستره جهانی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که در گذشته رتبه ایران ۲۳ و ۲۴ بوده است، همچنین رتبه ایران در رشته داروسازی هفت است و رتبه اول را در منطقه از حیث تعداد مقالات و استنادات داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار