رئیس اداره بهزیستی سبزوار خبر داد:
رئیس اداره بهزیستی سبزوار از شناسایی 4 هزار بانوی سرپرست خانوار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 12 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مرضیه کسرایی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شناسایی بیش از 4 هزار بانوی سرپرست خانوار در این شهرستان اظهار کرد: این زنان سرپرست خانوار زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند که اکثر آنها در روستاها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اشتغال این بانوان تصریح کرد: در حال حاضر با فعال شدن گروه‌های همیار بانوان و ارائه تسهیلات و اجرای طرح بیمه زنان سرپرست خانوار به این افراد خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

کسرائی‌فر با اشاره به اختصاص بیش از 20 هزار مسکن به معلولین دارای اولویت در سطح کشور تصریح کرد: متاسفانه تعداد سهمیه مسکن معلولان ارائه شده به شهرستان سبزوار بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه این مسکن‌ها در اختیار خانواده‌های دارای دو معلول به بالا قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان سبزوار 300 خانواده دارای دو معلول به بالا داریم که سهمیه اختصاص داده شده پاسخگوی همه آنها نیست.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان اینکه تسهیلاتی از سوی سازمان بهزیستی در راستای خانه‌دار شدن این معلولان اختصاص یافته است، افزود: میزان این تسهیلات برای خانواده‌های ساکن در شهر 30 میلیون و برای خانواده‌های ساکن در روستا 18 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این خانه‌ها با همکاری خیرین، اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان بهزیستی ساخته می‌شود، گفت: در حال حاضر تعدادی از واحدها ساخته شده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این واحدها را پس از تکمیل تحویل دهیم.

کسرائی‌فر با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات اختصاص داده شده برای ارائه خدمات به معلولان بسیار کم است، افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار خانواده زیرپوشش درخواست تامین جهیزیه برای دخترانشان را دارند که متاسفانه تسهیلات پرداختی به آنها پاسخگوی نیازشان نیست و این تسهیلات هم به تعداد کمتری خانواده می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیروهای معلول زیرپوشش هم دارای مشکلاتی هستیم، ادامه داد: متاسفانه تسهیلات ارائه شده در این حوزه نیز کافی نیست و نیاز به کمک‌های بیشتری داریم.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به اینکه ما در حوزه نیروی متخصص نیز دارای مشکلاتی هستیم، بیان کرد: امیدواریم با سیاست‌های جدید سازمان بهزیستی این مشکل نیز حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار