کد خبر: ۷۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 12 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد فرماندار کهگیلویه در نشست مجمع مشورتی کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه به شهرستان کهگیلویه شد و گفت: شهرستان کهگیلویه یکی از محرومترین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است که اگر به این استان توجه نشود ظرف ۱۰ سال آینده هیچ نام و نشانی از شهر تاریخی دهدشت نخواهد بود.

 علی پوزش به وضعیت جاده پاتاوه دهدشت اشاره کرد و افزود: کلنگ احداث جاده پاتاوه دهدشت در سال ۷۳ به زمین زده شد اما در حال حاضر که در سال ۹۴ هستیم این جاده به بهره‌برداری نرسیده است و روند احداث این جاده تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در شهرهای دهدشت، لنده، چرام و بهمئی هیچ‌گونه پروژه ملی وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر اعتبارات براساس پروژه‌های ملی بالای ۷۰ درصد تخصیص داده می‌شود که چقدر از این اعتبارات ملی به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرهای دهدشت، چرام، لنده و بهمئی وجود دارد، اضافه کرد: این شهرها در کنار سد پرآب مارون وجود دارد که حتی یک قطره از آب‌ این سد به زمین‌های کشاورزی تخصیص داده نشده است.

پوزش تصریح کرد: سد کوثر یکی دیگر از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد است که قرار است آب این سد به شهرهای سوق، دهدشت، لنده و چرام اختصاص داده شود.

فرماندار کهگیلویه متذکر شد: کلنگ برخی طرح‌های صنعتی و معدنی در این شهرستان زده شده اما کار خاصی صورت نگرفته و تنها زمین‌های مردم مسدود شده است.

پوزش از عدم حضور مسئولان ارشد کشور در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: در دو سال اخیر مسئولان ارشد کشوری که در کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند به شهرستان کهگیلویه سفر نکردند.

وی از تعطیلی پروژه آبرسانی به دهدشت غربی خبر داد و یادآور شد: در این پروژه قرار بود ۶ هکتار از زمین‌های دهدشت غربی آبرسانی شود که در حال حاضر این پروژه تعطیل شده است.

این مسئول در پایان اضافه کرد: شهرستان کهگیلویه بیش از سایر شهرستان‌های این استان نیازمند کمک و توجه دولتمردان است..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار