جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل گفت: به دلیل وجود ۵۸ مرکز شیمیایی خطرساز در خوزستان تهدیدات شیمیایی بعد از تهدیدات زیستی دومین عامل تهدید هستند، این مراکز دارایی های ملی هستند که باید از آنها به خوبی محافظت شود درعین حال باید از مردم نیز در مقابل خطرات این مراکز صیانت شود.
کد خبر: ۷۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳ 21 July 2019

 علی اکبر شاوردیان جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل در نشست شورای پدافند غیر عامل استان در استانداری خوزستان بیان کرد: خوزستان با ۵۸ مرکز شیمیایی به یک استان کاملاً شیمیایی تبدیل شده است و بر اساس ابلاغیه پدافند کشور رزمایش شیمیایی امسال با محوریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در استان برگزار می شود.

 وی با اشاره به اینکه مقرر شده است این رزمایش در نیمه آذر ماه امسال انجام شود گفت: این رزمایش با هدف استفاده از زیرساخت های استان در حمایت از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برای حفاظت از این منطقه در زمان وقوع بحران برگزار می شود.
 
وی گفت: مقرر شده است که با همکاری پدافند غیر عامل و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر کارگروه های مختلف اقتصادی و امنیتی و درمانی برای ارائه راهکارهایی به منظور افزایش امنیت این منطقه در زمان وقوع حادثه تشکیل شود.
 
شاوردیان ادامه داد: بر اساس ابلاغیه سازمان پدافند غیر عامل مراکز حیاتی و حساس در کشور باید برای افزایش سطح ایمنی خود، سالانه ۲ بار رزمایش داشته باشند.
 
در ادامه این نشست معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل بیان کرد: از تمام دستگاه های اجرایی انتظار می رود که میزان تاب آوری زیر ساخت ها را افزایش دهند تا در زمان وقوع حادثه دچار بحران های دیگری نشویم.
 
سردارغلامعلی حیدری با اشاره به لزوم ارتقاء پایداری زیرساخت های حیاتی و حساس ادامه داد: به عنوان مثال در زمان وقوع پدیده گرد و غبار در استان در مقطعی، با قطع شدن شبکه برق به دلیل نبود برق اضطراری تمامی سیستم ها و بخش های مختلف در استان قطع شد که این موضوع یک ضعف زیر ساختی است.
 
وی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل افزود: این طرح می تواند نقشه راهی برای آسیب شناسی بخش های مختلف باشد و راهکارهایی برای پیشگیری از وارد کردن آسیب در زمان وقوع بحران ارائه دهد.
 
سردار حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری تمرین و رزمایش پدافند غیر عامل در دستگاه های مختلف بیان کرد: معایب و کمبودها در این رزمایش ها مشخص می شود و میزان تاب آوری در زمان وقوع بحران افزایش می یابد.
 
وی گفت: سازمان پدافند غیر عامل سه طرح حفاظت از زیر ساخت، صیانت از مردم و پاسخ به حوادث تبیین کرده است که ادارات کل پدافند غیر عامل در سطح کشور نیز باید .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار