دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :
رضایی افزود: طبق گزارش های ستاد بحران، در ارزیابی های اولیه از ۸۶۰۰ واحد شهر مسجدسلیمان ، ۱۵۰۰ واحد تخریبی و ۶۰۰۰ هزار واحد تعمیری ارزیابی شده است که این آمار نشان می دهد، به اندازه ۵۰ درصد سیل استان، در مسجدسلیمان خسارت به بار آمده است و این نشان از عمق فاجعه است.
کد خبر: ۷۶۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 21 July 2019

جلسه شورای راهبردی توسعه استان خوزستان با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام موسوی فر، نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، شریعتی استاندار خوزستان و تنی چند از نخبگان علمی و سیاسی استان در اهواز برگزار شد و شرکت کنندگان در این جلسه به بررسی آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته در خصوص پرداخت خسارت به سیل زدگان دو سال گذشته، بررسی وضعیت اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله اخیر مسجد سلیمان، بررسی ظرفیت ها، امکانات و افزایش میزان بهره وری از منابع طبیعی استان و بررسی مسائل مرتبط با منابع آبی و اقدامات لازم برای مقابله با بحران کم آبی در استان پرداختند.

به گزارش"تابناک"؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه طی سخنانی با اشاره به مصوبات و پیگیری های دوساله برگزاری شورای راهبردی استان، گفت: بسیاری از کارهایی که در این جلسات طرح و پیگیری شده، خوشبختانه به نتیجه رسیده و امیدواریم که باحضور فعال افراد موثر ونخبگان استان همواره منشا اثر باشد.

رضایی اضافه کرد: همچنین امید داریم با انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان شاهد تحرکات فرهنگی و سازنده بیشتری در استان باشیم.

در ادامه جلسه، پس از ارائه آمار و ارقام تسهیلات پرداخت شده از سوی دولت، محسن رضایی با اشاره به موانعی که ساماندهی سجاد در ارائه تسهیلات مالی به آسیب دیدگان ایجاد کرده، گفت: پس از بروز حادثه، بسیاری از آسیب دیدگان به ما مراجعه می کنند و از نحوه و میزان تسهیلات پرداختی سوال دارند و مطالبه جدی هم دارند که باید پیگیری و محقق شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز در پرداخت تسهیلات از سوی دولت اقدامات جدی صورت گرفته است اما باید به روند ارزیابی ها و پرداخت ها، شتاب بیشتری داده شود که تا پایان شهریور به اتمام برسد.

رضایی با اشاره به تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، گفت: ممکن است ما سال آینده نیز با پدیده جدیدتری مواجه شویم بنابراین باید از اطلاعات به دست آمده از حوادث متعدد سال های گذشته و بررسی دقیق آنها، راه های برون رفت را از زوایای مختلف مورد توجه قرار داد که طرح موضوع انتقال آب و ایجاد کانال های هدایت سیل به سمت تالاب ها و کانون های ریزگرد و ارائه طرح هایی چون «نهر ماله» در این خصوص مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به گزارش مسئول ستاد بحران استان از وضعیت بافت های فرسوده شهر مسجد سلیمان و ضرورت اقدام عاجل در این خصوص، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی جدی شود و با کمک به موقع و حداکثری، یاس و ناامیدی مردم در این زمینه که منجر به بروز بحران های جدید خواهد شد را از بین ببریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طبق گزارش های ستاد بحران، در ارزیابی های اولیه از ۸۶۰۰ واحد شهر مسجد سلیمان، ۱۵۰۰ واحد تخریبی و ۶۰۰۰ هزار واحد تعمیری ارزیابی شده است که این آمار نشان می دهد، به اندازه ۵۰ درصد سیل استان، در مسجد سلیمان خسارت به بار آمده است و این نشان از عمق فاجعه است.

رضایی تاکید کرد: نوع خانه های فرسوده مسجد سلیمان را باید تفکیک کنیم و طبق یک برنامه مدون، آنهایی که قابل تعمیر ومقاوم سازی هستند را در اولویت قرار دهیم و آنهایی که نیاز به تخریب دارند، با کمک بنیاد مسکن و مساعدت دولت در مراحل بعدی انجام، قرار گیرند.

وی در پایان، از استاندار خوزستان که با وجود همه کمبودهایی که در تامین مالی جبران خسارت ها وجود دارد، اما نهایت همکاری را داشته، قدرانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار