مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: متأسفانه امروز شمار چاه‌های آب غیرمجاز در تهران با چاه‌های مجاز برابری می‌کند.
کد خبر: ۷۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 14 August 2015
خسرو ارتقایی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: رودخانه و منابع آبی جاری و سطحی در این منطقه فراوان ولی منابع آب زیرزمینی محدود است.

وی تصریح کرد: هم در جهاد کشاورزی و هم شرکت آب منطقه‌ای، مطالعات فراوانی در حوضه آبریز حبله‌رود انجام شده و میزان روان‌آب‌های ما در کل کشور 30 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: میزان آب‌های زیرزمینی در منطقه نیز در حال کاهش است؛ 335 حلقه چاه، 384 حلقه چاه غیرمجاز و 584 دهنه چشمه در حال بهره‌برداری است و چاه‌های غیرمجاز بیشتر در روستاها بنا شده و با تعداد چاه‌های مجاز برابری می‌کند و این مشکل باید رفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با تأکید بر توسعه صادرات غیرنفتی و اشتغال، در این زمینه اظهار داشت: توازن در توسعه شهرستان فیروزکوه رعایت نشده است.

محمدرضا مس‌فروش با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در صنایعی باید صورت گیرد که آلایندگی کمتری دارند، ادامه داد: در منطقه فعالیت صنعتی جدی و اقدام خاصی در زمینه تجارت اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: باید ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها در اختیار کسانی که می‌خواهند کار کنند، قدرت ابتکار و خلاقیت دارند و سرمایه ندارند، قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار