مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: دروازه ورود تشیع میزبان کاروان نمادین امام هشتم(ع) است.
کد خبر: ۷۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 15 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سید جواد جعفری در مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) اظهار داشت: در آستانه دهه‌کرامت به یاد روزی که امام رضا(ع) وارد ایران اسلامی شدند، مراسمی برگزار می‌شود و این روز را گرامی می‌داریم.

جعفری پیروزی حق بر علیه باطل و استقرار تمدن عظیم اسلامی را مهم‌ترین پیام هجرت امام رضا(ع) به ایران دانست و افزود: امام رضا(ع) به ایران هجرت کردند و در این خاک به شهادت رسیدند و شهادتشان به گونه‌ای دیگر رقم خورد که باعث استقرار تمدن عظیم اسلامی شد.

وی تصریح‌کرد: شهدایی‌ که امروز در این خاک خفته‌اند پا جای پای امام رضا(ع) گذاشتند و هر کاری که کردند برای اسلام بود و ماندگار شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) عنوان کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها به دنبال تعظیم شعائر اسلامی هستیم و می‌خواهیم فرهنگ رضوی بیش از گذشته در جامعه گسترش یابد.

جعفری خاطرنشان کرد: همه ساله بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری دیگر نهادها و ارگان‌ها، با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و احیا قدمگاه‌های حضرت امام رضا(ع) و در راستای تصمیم‌های شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استقبال از برگزاری هر دوره از این جشنواره می‌کوشد تا با اجرای مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) در شلمچه این افتخار اسلامی و ایرانی را زنده نگه داشته و جرعه‌ای از عظمت این دریای بیکرانه را به تصویر بکشد.

حجت‌الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر در مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) در شلمچه با تشریح زندگی و تاریخچه هجرت امام هشتم(ع) به ایران اسلامی، ورود امام رضا(ع) به ایران را فرصت و نعمتی برای مردم ایران دانست.

وی افزود: از نشانه‌های این امر وجود تعداد بسیار امام‌زادگان در گوشه کنار ایران اسلامی است یک شیعه واقعی پا جای پای معصوم و ولی خود می‌گذارد و رفتار و حرکات ایشان را سرلوحه زندگی خویش قرار می‌دهد.

بنا براین گزارش، این مراسم با قرائت زیارت‌نامه مخصوص امام رضا(ع) توسط سیدکریم موسوی در محل یادمان شهدای شلمچه، آغاز شد، در ادامه دو شاعر محلی به زبان عربی و فارسی در مدح امام رضا(ع) شعرخوانی کردند و پس از سخنرانی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، مراسم با برگزاری دعای کمیل پایان یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار