مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام گفت: کار مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام به انجام رسیده است.
کد خبر: ۷۶۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 05 August 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با ابلاغ اعتبار ملی به میزان ۳۰۰ میلیون ریال کار مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام به انجام رسیده است.

وی افزود: مطالعه موزه باستان شناسی شامل چند مرحله از جمله تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده است.

شنبه زاده اظهار داشت: بر اثر کاوش های علمی ، تجاری و یافته های اتفاقی . تعدا اشیائی که در طی سالیان متمادی به مخزن اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام سپرده شده است  پنج هزار قلم شیء است.

وی افزود: همچنین به سبب غنای ذخایر باستانی و تاریخی و کاوش های علمی و نجات بخشی که از این طریق نیز  اشیاء بسیاری وارد مخزن می شود و همچنین اشیاء به دست آمده از حفاری غیر مجاز وقاچاقچیان که هر سال سیل آثار را به سوی مخزن روانه می کند، درنتیجه ایجاد موزه باستان شناسی از  نیازهای ضروری است و باید احداث آن در اولویت باشد.

شنبه زاده ادامه داد: احداث موزه باستان شناسی از مطالبات مردم و مسئولین در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که این موزه تحقق یافته و در همین راستا مطالعه و طراحی موزه به انجام رسید./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار