کد خبر: ۷۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 15 August 2015

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: از ابتدای آغاز به کار این مرکز تاکنون بیش از 800 نمونه در بانک خون بند ناف استان البرز ذخیره شده است.

سید علی‌اکبر هاشمی راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نمایندگی بانک خون بندناف در سال 92 در استان البرز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: خون بند ناف غنی از سلول‌های بنیادی خون ساز است که برای درمان بیماری‌هایی با منشأ خونی از جمله سرطان‌های مختلف خون، کم خونی‌های وراثتی، تالاسمی و نقص در سیستم ایمنی کاربرد دارد.

این مسئول با بیان اینکه بند ناف نوزاد را به جای دور ریختن، می‌توان ذخیره کرد ادامه داد: از این مهم می توان در آینده برای خود فرد یا با سایر بیماران استفاده کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه سلول‌های بنیادین ابتدایی‌ترین سلول‌های سازنده بدن هستند،‌ ادامه داد: این سلول‌ها در طول رشد جنینی پرورش یافته و تبدیل به سلول‌های بالغ و خاصی می‌شوند که مسئول ساخت انواع بافت‌های بدن هستند.

هاشمی راد اعلام کرد: با اقدامات لازم و آگاهی رساندن به خانواده‌ها خوشبختانه این بانک در استان البرز تاکنون توانسته بیش از 800 نمونه را در بانک خون بند ناف عضو کند.

وی ادامه داد: در کل دنیا تاکنون 30 هزار پیوند از طریق سلول‌های بنیادین صورت گرفته است و مطابق آمار ارائه شده، بیماری‌های فلج مغزی، تالاسمی، لوسومی حاد و دیابت بیشترین میزان پیوند را داشته‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مداوای 80 نوع از بیماری‌ها توسط پیوند از طریق سلول‌های بنیادی انجام می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار