کد خبر: ۷۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 15 August 2015

مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: اعتبار گواهینامه‌های استاندارد آسانسور یک ساله است.

فتانه شکر الهی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: در چهارماهه اول امسال 780 گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای مناطق مختلف شهرداری شهرستان‌های استان البرزصادر شده است.

وی خاطرنشان کرد:گواهی نامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور که پس از بازدیدهای مستمر و انجام بازدیدهای فنی توسط کارشناسان این اداره کل و هم چنین شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده صادر می شود، دارای اعتبار یک ساله است و مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

وی ادامه داد: بدیهی است مسوولیت حوادث و خسارات ناشی از حوادث پیش آمده در آسانسورهایی که مورد سرویس و نگهداری مستمر قرار نگیرند با مدیر ساختمان و ساکنین است.

مدیرکل استاندارد استان البرز با بیان این که شهرداری‌ها تنها در صورت ارائه گواهی‌نامه ایمنی آسانسور، پایان کار صادر می‌کنند افزود: شهروندان به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری ازهرگونه عواقب و مخاطرات احتمالی، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور معتبر انعقاد قرارداد کنند.

وی در پایان گفت: به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور، سهولت در دریافت درخواست بازرسی‌های آسانسورهای نصب شده و حذف مراجعات حضوری متقاضیان به این اداره کل، سامانه مدیریت بازرسی آسانسور درپورتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://www.isiri.org راه اندازی شده است که هرگونه عملیات درخواست بازرسی آسانسور فقط از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار