معاون استاندار ایلام:
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: عزم مجموعه مدیریتی استان برای مقابله با آسیب های اجتماعی منسجم و جدی است.
کد خبر: ۷۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 16 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،حسین کلانتری روز شنبه در نشست شورای راهبردی مهار، کنترل و کاهش آسیب های استان اظهار کرد: باید از توان و همکاری تمامی بخش ها برای حساس کردن جامعه و توجه نهاد خانواده به عنوان کانون مهم اجتماعی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، نهایت استفاده را به عمل آورد.
وی افزود: نقطه اشتراک بیشتر دیدگاه ها در زمینه وجود آسیب های اجتماعی در جامعه این است که نه تنها فرد بلکه محیط پیرامون نیز در بروز ناهنجاری ها موثر است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: راهکار اصلی در کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند نگرشی خاص در پیشگیری است و در این راستا، انجام و اجرای اقدامات فرهنگی برای رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مناسب ترین شیوه است.
کلانتری اضافه کرد: تلاش بر این است که از همه ظرفیت های استانی در حوزه اجرایی، علمی و فرا استانی و ملی از جمله شورای اجتماعی کشور برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های موجود به صورت اثر بخش و کارآمد بهره گیری شود.
وی گفت: مباحث مطرح شده در تمامی جلسات را به صورت ریز پیگیری می کنیم و در راستای رفع مشکلات موجود تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست افزود: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در ساختار خانواده دارد و در این خصوص باید گفت که خانواده در مهار آسیب های اجتماعی نقشی بسیار مهم، تاثیرگذار و غیرقابل انکار را دارد.
علی مهرعلیزاده گفت: آسیب های اجتماعی یک شبه بوجود نمی آید بلکه ریشه در یک سیستم و نظام هم بسته ای شامل بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد.
وی ادامه داد: در این حوزه وقتی موضوعات را مورد تحلیل قرار می دهیم می بینیم که تحولاتی که در حوزه خانواده اتفاق می افتد مبحثی نیست که بخواهیم گذارا از آن عبور کنیم.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به اینکه بخش عظیمی از آسیب های اجتماعی که امروزه با آن مواجه هستیم در نهاد خانواده شکل می گیرد، یادآور شد: در بعد کمی، امروزه می بینیم که در روابط اجتماعی، خانواده از یک نهاد اجتماعی به یک نهاد اقتصادی تبدیل شده است، به عبارتی دیگر از یک کانون گرم که باید روابط افراد در آن شکل گیرد به یک نهادی تبدیل شده که عمده تلاش آن این است که انتظارات خانواده را تامین کند.
مهر علیزاده اضافه کرد: در بعد کیفی نیز در حوزه خانواده تغییراتی بوجود آمده است، به عنوان مثال، نظام پدر سالاری در نهاد خانواده از بین رفته و جایگاه فرزندان نیز تغییر پیدا کرده است، به عبارتی دیگر می توان گفت که امروزه خانواده نقش کمتری را در تربیت فرزندان دارد.
وی با اشاره به اینکه در این خصوص رسانه ها و نهادهایی چون آموزش و پرورش می توانند نقش بسیار موثری ایفا کنند، گفت: بالا بودن سطح اطلاعات و آگاهی خانواده ها در بحث آسیب های اجتماعی به این امر کمک شایانی می کند.
در این نشست که با مشارکت اساتید دانشگاه های استان و صاحبنظران و پژوهشگران حوزه های اجتماعی و فرهنگی برگزار شد هر کدام از اعضا به بیان دیدگاه های کارشناسی خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار