کد خبر: ۷۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ 16 August 2015


ناظر گمرکات گیلان از اجرای طرح الکترونیکی شدن گمرکات این استان خبر داد و افزایش سرعت اینترنت را در تجارت الکترونیکی مهم دانست و گفت: سرعت اینترنت در گیلان بسیار کند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، محمد شهبازی در جمع خبرنگاران نقش اصحاب رسانه در رونق اقتصادی گمرک را مهم خواند و اظهار کرد: گیلان دارای گمرکات پیشرو در امر الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه حذف حداکثری و کاهش هزینه‌ها از مزایای الکترونیکی بودن است، گفت: الکترونیکی شدن گمرکات از نقطه صفر تا 100 درصد در حال انجام است و در این راستا تجار نیاز به آموزش دارند.

مدیر کل گمرکات گیلان، کندی سرعت اینترنت در این استان را از مشکلات اساسی در تجارت الکترونیک دانست و تصریح کرد: سیستم بین‌المللی گمرک نیاز به سرعت بالای اینترنت دارد و کندی سرعت کارها را دچار اختلال می‌کند.

وی با بیان اینکه آستارا تنها گمرک آبی و خاکی کشور در گیلان است، اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار کشتی اروپایی در آستارا پهلو گرفت و روزانه تخلیه کشتی‌ها در این بندر مرزی انجام می‌شود.

شهبازی تجاری‌سازی گمرک حسن‌رود را نیز فعال خواند و افزود: حجم فعالیت این گمرک بیش از یک‌هزار درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای منطقه آزاد انزلی در استان هزینه می‌شود، یادآور شد:  این درآمدها برای بندر کاسپین هزینه می‌شود.

ناظر گمرکات گیلان از حذف هزینه بارشماری در این گمرکات خبر داد و خاطرنشان کرد: با حذف این بارشماری اضافه فشار روی ما افتاد که حقوق نیروها را به گونه‌ای تامین کنیم.

وی کاهش هزینه اظهارنامه هر کامیون را از دیگر اقدام‌ها بیان کرد و متذکر شد: باید بتوانیم برای رونق تجارت و اقتصادی گمرکات امکانات زیرساختی فراهم کنیم.

شهبازی با بیان اینکه گمرک آستارا در بحث صادرات چمدانی رتبه نخست کشوری را دارد، گفت: تجارت چمدانی مربوط به دو کشوری است که مرز نزدیک داشته باشند و با یک وسیله نقلیه بتوانند کالای یکدیگر را به مرز ارسال کنند.

وی بازارچه‌های مشترک صادرات چمدانی را از شرایط این نوع صادرات کشورهای هم‌مرز عنوان کرد و یادآور شد: در این نوع صادرات تشریفات گمرکی نیاز به اظهار نامه ندارد و اکنون تجارت چمدانی در گمرک آستارا به صورت روزانه توسط یک وانت نیسان انجام می‌شود.

مدیر کل گمرکات گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته 22 میلیون دلار تجارت چمدانی در گمرک آستارا انجام شد، خاطرنشان کرد: آستارا در بحث صادرات چمدانی رتبه نخست کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار