کد خبر: ۷۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 16 August 2015
انزلی - ایرنا - نمایندگان صیادان گیلانی در بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، خواستار اختصاص اعتبارات مربوط به تعدیل پره های صیادی و لایروبی لنگرگاه شناورهای صید صنعتی کیلکا در بندرانزلی شدند.

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل اتحادیه پره گیلان در جریان این بازدید گفت : روند تخصیص 30 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری به استان، طولانی شده و این، برای صیادان مشکل ساز شده است.
یونس رمضانی اظهار کرد:اگر ساماندهی و تعدیل 17 تعاونی صیادی انجام شود، قطعا در حفظ ذخایر و اقتصادی و پایدار نمودن شغل صیادی موثر است .
وی خاطرنشان کرد: 54 تعاونی موجود با بیش از چهار هزار صیاد با بدهکاری های بانکی دست به گریبانند و نیاز به تخصیص اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی های بانکی و تامین اجتماعی و غیره دارند.
نماینده صیادان صید صنعتی کیلکا نیز گفت : عمق کانال و محدوده اسکله صیادی از چهارمتر به نیم متر رسیده و شناورها بسیاری از اوقات به گل می نشینند.
وی اظهار کرد : از ساعت چهار بعد از ظهر تا صبح برای صید روی دریا هستیم اما سختی کار شامل حال ما نمی شود.
وی متذکرشد: گیلان ظرفیت فعالیت حداکثر 25 شناور صید صنعتی را داشت اما بی رویه به 180 شناور رسید .
این نماینده صیادان کیلکاگیر یاداور شد: 88 شناور صید صنعتی خریداری شد و تعدادی نیز غیرفعال شدند .
مدیرکل شیلات گیلان نیز در جریان این بازدید گفت: سالهاست که این محدوده لایروبی نشده و عمق آب محدوده لنگرگاه در نقاطی به نیم متر رسیده است .
اسحاق شعبانی اظهار کرد : بندر با ساخت موج شکن و اسکله جدید عامل افزایش رسوبات است اما در بحث لایروبی همکاری نمی کند.
* بازدیدها پرواز شناسایی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز گفت: سفر و بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان ها ، حکم پرواز شناسایی و اطلاع از وضع موجود را دارد .
محمدعلی محمدی اظهار کرد: نظارت، برنامه و بودجه سه جزء اساسی کار این سازمان است که سالها راکد مانده بود.
وی با بیان این که این سفرها اکنون با هیچ قولی همراه نیست، افزود: وقتی وضع موجود را به درستی رصد و بررسی کردیم؛ دنبال برنامه ریزی ، بودجه ریزی و نظارت بر نحوه هزینه کرد پروژه ها خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار