مدیر کل بهزیستی قم:
مدیرکل بهزیستی قم بر مطالبه سه درصد استخدام معلولان در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: اولویت کاری ما رسیدگی به مددجویان است و امیدواریم بتوانیم با خدمت راستین از عهده وظایف خویش سربلند بیرون آییم.
کد خبر: ۷۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰ 16 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، رضا سلیقه در گفت وگویی افزود: ساماندهی آمار و اطلاعات، افزایش پوشش طرح های غربالگری پیشگیری، رسیدگی و پاسخگویی به درخواست ها و مطالبات مراجعان و کاهش مراجعه حضوری مددجویان از راه های دور به ستاد بهزیستی و نظارت بیشتر بر واگذاری پرونده های توانبخشی از جمله مواردی است که باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از توانمندی تمامی معلولان در سطح استان در عرصه های مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی الزامی است که با توجه به سیاست های سازمان بهزیستی بنا داریم با میدان دادن به معلولان در عرصه های مختلف آنان را خودکفا کنیم تا مثل دیگر افراد جامعه بتوانند از فرصت های طلایی بهره کافی را ببرند.

وی بر ضرورت ایجاد حساسیت در بین مسوولان دستگاه های اجرایی، نهادهای مختلف و سازمان ها تاکید و تصریح کرد: مسوولان همچنین کارشناسان سازمان های نظارتی و بازرسی سراسر کشور بر چگونگی سهم سه درصدی معلولان نظارت بیشتری اعمال کنند، تا این موضوع در جامعه نهادینه شود.

سلیقه با بیان اینکه نه تنها دراستخدام های رسمی بلکه در قراردادهای موقت، کارمعین و سایر انواع قرارداد کار باید به معلولان و ضرورت جذب و بکارگیری آنها توجه کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر استخدام های رسمی در سایر قراردادهای کار باید به این قشر توجه کنیم تا آنها نیز بتوانند در امور کاری خود با آرامش خاطر فعالیت های خود را ادامه دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال و فراهم کردن بسترهای لازم جهت فعالیت اقتصادی و درآمدزایی برای معلولان استفاده می شود، گفت: ما باید بیش از بیش از توانایی و تخصص معلولان استفاده حداکثری کنیم و دستگاه های اجرایی باید نگاه خود را نسبت به جامعه معلولان تغییر دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار