مراکز درمانی همدان با کمبود پرستار مرد مواجه است
کد خبر: ۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ 25 February 2015

رئیس دفتر پرستاری استان همدان گفت: 18 درصد پرستاران همدان را آقایان تشکیل می‌دهند و ما از لحاظ تعداد نیروی پرستار مرد با کمبود مواجه هستیم.

علی آذری‌پسند امروز در گفت‌و‌گو با  فارس، از تجلیل 150 پرستار نمونه استان خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت روز پرستار مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان را در روز هفتم اسفند خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این مراسم در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در روز تجلیل از پرستاران نمونه قدردانی از خانواده شهدای پرستار و نیز جانبازان را در برنامه داریم.

رئیس دفتر پرستاری استان همدان از شناخته شدن دو نفر از پرستاران استان به عنوان پرستاران نمونه کشوری خبر داد و افزود: آنها نیز در این مراسم تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 400 پرستار زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در استان، گفت: 18 درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند و ما از لحاظ تعداد نیروی پرستار آقا با کمبود مواجه هستیم.

آذری‌پسند با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت،در خصوص اجرایی شدن برنامه‌های حوزه پرستاری، بیان کرد: با اجرای این طرح چهار برنامه در حوزه پرستاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها جذب دانشجو بوده و توانستیم 200 نفر از آنها را جذب کنیم، در ادامه گفت: در راستای جذب پرستاران شرکتی نیز 80 درصد از اقدامات انجام شده و در آینده 290 نفر آنها را جذب خواهیم کرد.

رئیس دفتر پرستاری همدان با اشاره به اجرای طرح جایگزین نیروی جدید به جای پرستاران در حال مرخصی، گفت: متأسفانه با عدم اجرای کامل طرح مشاغل سخت و زیان‌آور، پرستاران خواستار اجرای آن به دلیل بهره‌مندی از تسهیلات هستند.

وی در پایان از افزایش 30 درصدی وظایف پرستاران با اجرای طرح تحول نظام سلامت، خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و افزایش مراجعه بیماران، افزایش وظایف پرستاران نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار