از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فراخوان برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی منتشر شد.
کد خبر: ۷۷۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 17 September 2019

سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با هدف رونق بخشی به جریان مردمی و دینی اربعین حسینی و تکیه بر توانایی هنرمندان متعهد با همکاری استانداری خوزستان و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد عالی کانون های مساجد «فهما» و همیاری ستاد مرکزی اربعین هم زمان با راهپیمایی اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه خوزستان برگزار می‌شود.

براساس مفاد مندرج در فراخوان این سوگواره شرایط شرکت گروه های نمایشی در این رویداد به شرح زیر است:

این سوگواره ملی در دو بخش «تئاتر میدانی» و «تعزیه و آیین‌های نمایشی» اجرا می‌شود که بخش تئاتر میدانی شامل: گونه های تئاتر خیابانی؛ محیطی و پرفورمنس با هدف و ترویج تئاتر دینی و گسترش ارتباط سازنده تئاتر با مخاطبان است.

موضوعات بخش میدانی و محیطی

این جشنواره نیز شامل: کودکان و فرهنگ عاشورا، پیاده روی اربعین و اقشار مختلف جامعه، تاثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، راهپیمایی بزرگ اربعین و موکب‌های حسینی، نهضت حسینی و فرهنگ شهادت و روحیه مقاومت و مدافعان حرم، ترویج نهضت قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر سایر ملت‌ها است.

بخش تئاتر میدانی محرم

براساس این فراخوان شرایط بخش تئاتر میدانی این سوگواره چنین است: هر کارگردان می‌تواند یک اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال کند. مدت زمان آثار متقاضی نباید از ۲۰ دقیقه بیشتر باشد.

اولویت انتخاب آثار در این بخش با نمایش‌هایی است که با بهره گیری از انواع گونه‌های تئاتر محیطی، کم حجم و با بیانی هنرمندانه و پرهیز از نگاه سطحی و شعارگونه، به موضوعات سوگواره پرداخته باشند.

ستاد برگزاری سوگواره تعهدی در قبال تامین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش‌ها نخواهد داشت.

بخش تعزیه و آیین‌های نمایشی

بخش تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم این سوگواره مربوط به اجرای مجالس تعزیه (فارسی وعربی) و آیین‌های نمایشی مربوط به سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان است.

در این بخش تعزیه‌های کاروانی و مجالسی با مدت زمان ۳۰ دقیقه و از نُسَخ معتبر و با اصالت در اجرا بهرمند باشند، پذیرفته خواهند شد.

کلیه متقاضیان می بایست: سه نسخه لوح فشرده (DVD) حاوی فایل تصویری اجرای کامل اثر نمایشی و تعزیه موردنظر را به همراه مشخصات گروه نمایشی به امضای سرپرست گروه به همراه درخواست شرکت در سوگواره به دبیرخانه ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره: اول مهر ماه است و تمدید نخواهد شد و زمان برگزاری آن از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه در پایانه مرزی چذابه اعلام شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره به نشانی خوزستان، اهواز، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، دبیرخانه سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۶۱۳۳۳۶۴۴۱۶ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار