فرنگی‌کار خوزستانی وزن ۱۳۰ کیلوگرم نتوانست به مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان دست پیدا کند.
کد خبر: ۷۸۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 17 September 2019

در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی جهان که در قزاقستان در حال برگزاری است، امیر قاسمی منجزی نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال‌های طلای آسیا در دیدار رده بندی به مصاف هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان از استونی رفت. او در حالی که ۵ امتیاز را به خاطر ۲ خطای پا گذاشتن روی پای حریف و سر زدن به صورت او از دست داده بود، برای سومین مرتبه پای خود را بر روی پای حریف گذاشت که داور با دادن اخطار سوم، منجزی قاسمی را ۳ اخطاره کرد. بر این اساس استونی با نتیجه 8 بر صفر برنده این مبارزه اعلام شد.

منجزی پیش از این در دور نخست ۳ بر یک مقابل دیوید از جمهوری چک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر سرگئی سیمینوف قهرمان ۲۰۱۸ جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه ۴ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود عقب بود در سه دقیقه دوم با حمله‌های مداوم حریف خود را از نفس انداخت و در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله حریفی از ازبکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. منجزی در دیدار نیمه نهایی به مصاف اسکار پینو هندز از کوبا رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

البته منجزی در جریان این رقابت ها به سهمیه المپیک 2020 توکیو وزن 130 کیلوگرم دست پیدا کرد. او در این مسابقات پنجم شد؛ به شش نفر برتر شش وزن المپیکی، سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق گرفت.

همچنین پیش از این نیز حامد تاب، رامین طاهری، کاویانی نژاد و ناصرپور دیگر فرنگی کاران خوزستانی حاضر در این رقابت ها با قبول شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات کنار رفته بودند.

تنها مدال خوزستانی های اعزامی را عبدولی به دست آورد. او نشان برنز را کسب کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار