کد خبر: ۷۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 17 August 2015

انزلی - ایرنا - نمایشنامه حورا به نویسندگی و کارگردانی بهزاد دوگهرانی هنرمند عرصه تئاتر گیلان در انزلی به روی صحنه رفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، نمایش دغدغه بودن یا نبودن را به مخاطب عرضه می کند ، حورا گرچه زنی است هم دوره ما اما همچون هملت از جهان بیرون و آنچه بر وی گذشته آسیب دیده و اکنون به این فکر می کند که آیا چشم فرو بستن بر این جهان ، بهتر از ماندن و رنج کشیدن نیست.
حورا و حوری دو خواهر نمایش هر یک با نگرش و جهان بینی خاص خود کنار هم زندگی می کنند، اما رازها و ناگفته های بسیاری دارند که آنها را از هم دور کرده است.
حورا که در یک درگیری از ناحیه سر آسیب دیده و دچار بیماری صرع شده ناامید از زندگی بدون عشق و آرمانهای تحقق نیافته اش تصمیم به خودکشی می گیرد.
از زمان تصمیم برای خودکشی تا اقدام مجالی است تا دو خواهر از ناگفته ها سخن بگویند ، دیالوگ بین دو خواهر و بیان بی پیرایه واقعیتها و آنچه در بندشان کشیده بود در نهایت منجر به نزدیکی بیشتر و پیوند بین دو خواهر و امید حورا به ادامه زندگی با همه سختی هایش می شود.
متن روان ، نقش آفرینی جذاب بازیگران و موضوعی مشابه زندگی امروز ما از نکات جذاب نمایش بود.
نمایش گرچه اسباب صحنه یا به قول هنرمندان اکساسوار اندکی داشت اما بازی خوب و روان مخاطب را به تماشا می نشاند.
محمد رضا حسین زاده از کارگردانهای تئاتر گیلان گفت : خوشحالم که بعد از مدتها تئاتری با رعایت اصول بازیگری و کارگردانی و دارای متنی قابل توجه از یک نویسنده بومی دیدم.
وی اظهار کرد : کار به تمام معنا خوب ارائه شد و قدرت جذب تماشاگر در بازی و میزانسن ها ومتن بالا بود، بازیگران از قدرت بیان خوبی برخوردار بوده و ابزارهای بازیگری را به خوبی می شناختند و در جای خود به کار بردند به طوری که ارتباط تماشاگر را با خود هرگز از دست ندادند .
حسین زاده خاطرنشان کرد : کارگردان با این که تمامی میزانسنهای خود را خطی چیدمان کرده بود اما با درایت کامل توانست به لحظه موقعیتهای مکانی را تغییر دهد تا کلیت کار خود را مانند تابلوهایی زیبا و با مضمون در معرض دید قرار دهد .
به باور وی متن روان و زیبای نمایشنامه به دور از ایسمهای مکتبی و تقابلهای فلسفی توانست جدال دو نگرش و تفکر را به سادگی روایت کند و دغدغه های انسان تنها و خسته را در شعارهای اجتماعی روز و کج فهمی هایش در جامعه به اصطلاح مدرن نشان دهد.
نمایش حورا بر اساس نمایشنامه شب به خیر، مادر GoodNight Mother اثر مارشا نرمن توسط بهزاد دوگهرانی نوشته و کارگردانی شد.
در این نمایش زیبا کاظمی در نقش حوری و افسون غمگسار در نقش حورا به ایفای نقش پرداختند .
نمایشنامه حورا به مدت سه شب در سالن ارشاد انزلی به روی صحنه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار