معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:سال تحصیلی جدید در دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور با حضور بیش از 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 25 September 2019

 به  گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی صدیقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ارائه خدمات دانشجویی لازم است نگرش جدید و هدفمند مورد استفاده قرار گیرد و از تفکرهای سنتی و ناکارآمد در حوزه های دانشجویی پرهیز شود.   

  وی بابیان اینکه اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام و ملت ایران اسلامی، ابراز کرد: سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که درگیر جنگ اقتصاد دشمن علیه ملت ایران اسلامی هستیم اما تمام تلاش مسئولان بر این است که فضایی بانشاط برای دانشجویان در سراسر کشور فراهم شود.   

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اینکه در سال تحصیلی جدید ۶۰ خوابگاه با ظرفیت ۱۲ هزار دانشجو به خوابگاه های فعلی دانشگاه های دولتی افزوده می شود، گفت: تعدادی از این خوابگاه ها به تازگی احداث شده ‌اند.  همچنین دانشگاه ها ساختمان برخی از خوابگاه ها را برای اسکان دانشجویان اجاره کرده اند.

صدیقی در مورد ساماندهی خوابگاه های بخش خصوصی یا خودگردان اظهار داشت: خوابگاه های خودگردان بعد از چند سال تحت نظر دانشگاه های مادر استان ها ساماندهی و بازنگری شده اند و به زودی آیین نامه جدید این خوابگاه ها به دانشگاه ها ابلاغ می شود

.  وی با اشاره به وضعیت خوابگاه های جدید احداث  دانشجویی بیان داشت: ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید با تبصره های قانونی موجود و با حمایت صندوق رفاه دانشجویان نیز از برنامه های اصلی ماست تا بتوانیم به هدف ساخت ۲۰۰ خوابگاه جدید برسیم.  

  صدیقی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با اتمام پروژه‌های در دست اجرا 75 هزار نفر دیگر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی کشور افزوده شود، تصریح کرد: افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

  وی یادآور شد: ارتقای سطح کمی و کیفی سراهای دانشجویی کماکان ادامه دارد و با حذف رتبه های ۴ و ۵ امیدواریم در سال آینده به ارتقای رتبه های ۳ بیشتر بپردازیم.

وی عنوان داشت:در حوزه ورزش در ۶ سال اخیر تلاش‌های زیادی در ابعاد مختلف صورت گرفته است که یکی از این برنامه‌ها تلاش برای شناخت و ارزیابی وضعیت جسمی و تندرستی دانشجویان است. 

صدیقی افزود:تاکنون ۲۷ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها افتتاح‌شده و به‌زودی تعداد دیگری نیز افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت. :یش سلامت و تندرستی دانشجویان را اداره کل تربیت‌بدنی سازمان امور دانشجویان پیگیری می‌کند و برای انجام آن تاکنون در ۷۱ دانشگاه مرکز پایش سلامت و تندرستی راه‌اندازی شده است و ما امیدواریم تا سال آینده در تمام دانشگاه‌ها، مرکز پایش تندرستی راه‌اندازی شود. 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان ما باید از وضعیت سلامت جسمی خود با لحاظ روش‌های علمی مطلع باشند و اگر ضعف‌هایی مانند ضعف‌های قامتی، اسکلتی و سایر موارد را داشته باشد، آن را رفع کند.

وی یادآور شد:وظیفه اصلی ما از بحث پایش، شناخت وضعیت جسمی دانشجویان، دانستن ضعف‌ها و تلاش برای رفع آن است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار