کد خبر: ۷۸۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 27 September 2019
امام جمعه شهر لیکک: دفاع مقدس زمینه خودباوری، عزت و اقتدار ایران اسلامی را فراهم کرده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از صدا و سیما؛ امام جمعه لیکک در خطبه‌های نماز امروز این شهر با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس کراماتی داشت که برای نسل جوان باید روایت شود تا رشادت‌ها و جانفشانی‌های مجاهدان و رزمندگان اسلام در میان مردم ماندگار شود.
حجه الاسلام افروغی افرود: ملت ما در جنگ پیروز شدند و این موفقیت به دلیل ایمان به خدا و اراده پولادین رزمندگان اسلام بود.
وی ادامه داد: چهره شهدای ما در شب عملیات مشخص بود که به شهادت می‌رسند و این به واسطه اعتقادات دینی عمیق به دست آمده است.
حجه الاسلام افروغی اضافه کرد: شهیدان در وصایای خود به عمل به ارزش‌های اسلامی تاکید فراوان داشتند و حجاب از مهمترین مواردی است که آنها در وصیت نامه‌ها بر عمل به آن اصرار و توصیه کردند.
وی در ادامه بیان کرد: انتظار می‌رود دولتمردان با عمل به وصایای شهدا و اصول ترسیم شده نظام به روند پیشرفت ایران اسلامی شتاب بیشتری بدهند تا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت، ولی عصر (عج) برسد.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه اگر ما ماقبل از دفاع مقدس به پهلوان‌های افسانه‌ای مانند رستم افتخار می‌کردیم، اکنون به شهدای حماسه ساز خود می‌بالیم، اضافه کرد:شهدای ما افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل کردند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود اسرای کربلا به شام، افزود: در آن شرایط توهین ها، بی حرمتی‌ها و جسارت‌های زیادی به اسرا در شام شد، اما با روشنگری‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) مجبور شدند اسرا را زودتر از موعد مقرر از شام خارج کنند.
امام جمعه لیکک با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار هم مجددا بر استفاده از نیروی جوان تاکید کرد.
حجت الاسلام افروغی افزود:با توجه به اینکه در بدنه دولت مسئولان مسن زیادی وجود دارد، لازم است دولت در این زمینه پوست اندازی کند.
امام جمعه شهر لیکک گفت:چند سالی است که عده‌ای با شعار‌های انحرافی در فضای سیاسی به قدرت رسیدند که عواقب خطرناکی برای ما داشت؛ فتنه ۸۸ اوج نتیجه تاثیر این شعار‌های انحرافی بود.
حجت الاسلام افروغی با تحسین و تقدیر از دستگاه قضا در برخورد با مخلان و مفسدان نظام اقتصادی کشور، تاکید کرد: نیاز است برای تحقق کامل اهداف و به نتیجه رسیدن تلاش‌های دستگاه قضا، همه به آن‌ها کمک کنند.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه افزود: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل که با عزت، افتخار و رعایت همه مصالح صحبت کرد، باید تحلیل و تبیین شوند.
حجت الاسلام افروغی با اشاره به اینکه باید مجالس عزای حسینی در ماه محرم تداوم داشته باشد، گفت:هیئت‌های مذهبی قبل از تدارک سفر اربعین در این راستا برنامه ریزی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار