7 طرح گردشگری در هفته دولت در استان فارس به بهره برداری می رسد .
کد خبر: ۷۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 18 August 2015
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : برخی از این طرح ها شامل موزه تخصصی نی ریز ، مرکز اطلاع رسانی گردشگری در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز ، نصب سیستم دوربین مدار بسته و حفاظت الکترونیکی در آثار شاخص تاریخی فرهنگی استان و رونمایی از کتاب بانک اطلاعات جامع گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی فارس است .

مصیب امیری با بیان این که موزه تخصصی نی ریز با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری می رسد ، افزود : این موزه تخصصی در زمینی به مساحت هزار و 250 متر مربع و محوطه 6 هزار متری با عنوان موزه خط و کتابت شیخ احمد نی ریزی ساخته شده است .

وی ادامه داد : موزه تخصصی نی ریز با ساختمان دو طبقه شامل یک گالری و دو اتاق کنفرانس یا آمفی تئاتر ، اتاق های خزانه و اداری و راهروهای مختلف با کاربری گالری ساخته شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به راه اندازی مرکز اطلاع رسانی گردشگری در فرودگاه بین المللی شهید ایت الله دستغیب شیراز با هزینه بیش از 30 میلیون تومان افزود : این طرح با هدف ارائه خدمات مناسب به گردشگران استان راه اندازی می شود .

وی افزود : ارایه نقشه و بروشور های اطلاع رسانی گردشگری و معرفی جاذبه های تاریخی فرهنگی و واحدهای اقامتی – خدماتی و رفاهی در استان فارس به گردشگران از جمله خدمات این مرکز است .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین از نصب سیستم دوربین مدار بسته برای کنترل و حفاظت الکترونیکی در برخی از آثار شاخص تاریخی فرهنگی استان از جمله مجموعه تاریخی فیروز آباد و مجموعه جهانی پاسارگاد با هزینه بیش از 60 میلیون تومان خبر داد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار