کد خبر: ۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 18 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد عضو انجمن موسیقی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر موسیقی در کهگیلویه و بویراحمد روند روبه رشدی را طی می کند.

کاظم کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در یاسوج با اشاره به وضعیت روبه رشد موسیقی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مجموع، آینده روشنی پیش روی موسیقی محلی استان قرار دارد.

کریمی بیان کرد: در حال حاضر افراد تحصیل کرده رشته موسیقی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و آموزشگاه‌های معتبری نیز برای آموزش متقاضیان رشته موسیقی دایر شده است.

عضو انجمن موسیقی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با تلاش های‌ صورت گرفته، موسیقی استان در سال‌های آتی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و خوانندگان مطرحی از کهگیلویه و بویراحمد به کشور معرفی می‌شوند.

خواننده آلبوم‌های لری «وار» و «ورد خالی» با تقدیر از اعضای انجمن موسیقی استان برای راه‌اندازی استودیوی حرفه‌ای موسیقی تصریح کرد: با راه‌اندازی این استودیو، بخش اعظمی از مشکلات خوانندگان برطرف شده است و زمینه شناسایی استعدادهای موسیقی کهگیلویه و بویراحمد نیز فراهم شد.

این خواننده آواهای محلی کهگیلویه و بویراحمد از تهیه آلبوم «هشت ترانه» با همکاری هشت تن از خوانندگان موسیقی محلی استان خبر داد و افزود: هنرمندانی مانند علی مکارمی، خسرو جریده‌نسب، حسین مدرس، بهروز اسدپور، سعادت ایرج‌زاده و محمد پوردانش در تهیه این آلبوم همکاری می‌کنند؛ ضمن اینکه این آلبوم ظرف دو ماه آینده به بازار عرضه می‌شود.

وی از اجرای کنسرت موسیقی سنتی کهگیلویه و بویراحمد در کشورهای تاجیکستان و ترکیه در ماه‌های آینده خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته هنرمندان موسیقی استان در کشورهای اروپای شرقی به اجرای برنامه پرداختند.

کریمی به تشکیل ارکستر بزرگ استان اشاره کرد و یادآور شد: ۲۸ نفر از نوازندگان موسیقی در استان در این ارکستر حضور دارند که در بخش های بومی و محلی کار می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فخرالدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
عالیه
ایوب تباشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
بنظرمن نوازندگان استان ک وب رابایدقدربدانیم. همشون عالین باالخص علی مکارمی را
دختر لر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
وای اهنگ ها اومده بیرون همه افراد هفت ترانه عالی خوندن حتما برین تهیه کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار