معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: عرض کم جاده شلمچه عراق تا تنومه موجب کندی تردد زائران در این گذرگاه مرزی در اربعین امسال شد.
کد خبر: ۷۸۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 17 October 2019

کورش مودت بیشترین مشکل در تردد زائران در مرز شلمچه عراق را مشکل زیرساخت در خاک عراق بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسیر ۱۲ کیلومتری شلمچه تا تنومه عراق با عرض کم فاقد شانه بود لذا تردد اتوبوس های حامل زائران با کندی در این مسیر تردد کردند و زائران ناچار شدند این مسیر ۱۲ کیلومتری را پیاده طی کنند.

وی به اقدام صورت گرفته برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران اربعین در خاک عراق اشاره کرد و افزود: با پیگیری استاندار خوزستان و دیدار  با استاندار بصره سه  میلیون بطری آب بسته بندی شده از سوی دستگاههای اجرایی در چهار نقطه مرز شلمچه عراق توزیع شد.

موردن نبود شبکه آبرسانی در شلمچه عراق را از دیگر مشکلات زائران اربعین حسینی بیان کرد و گفت: زائران در شلمچه عراق با کمبود آب  مواجه هستند و لازم است برای حل این مشکل در اربعین سال آینده فکر اساسی کرد.

وی  افزود: در حال حاضر ۳۶ تانکر آب مورد نیاز موکب های مستقر در مرز شلمچه را انجام می دهند ولی برای جمعیت بیش از ۱۸۰هزار نفری در روز جوابگو نخواهد بود لذا خط آبرسانی ویژه شلمچه باید احداث شود.

وی به توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم به صورت روزانه در شلمچه عراق اشاره کرد و گفت: تامین ۲۲۰ دستگاه اتوبوس و کامیون برای جا به جایی زائران از شلمچه تا نجف از دیگر اقدامات انجام شده در راستای شتاب بخشی به روند تردد زائران در خاک عراق بود. 

 در مرز شلمچه ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار