شهردار اصفهان:
تابناک: شهردار اصفهان از ایجاد دبیرخانه «شهر دوست‌دار کودک» در این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 18 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره بین‌المللی صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی که در مجتمع آموزشی ارامنه اصفهان برگزار شد، با شاره به نکات مورد توجه در زمینه اهمیت نقش کودکان در جامعه اظهار داشت: نخستین نکته، ضرورت توجه به کودکان است چراکه بدون شک مؤثرترین دوران زندگی انسان، کودکی است، دورانی که شخصیت انسان پایه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: امروزه این حقیقت به‌‌اثبات رسیده که انسان در سنین کودکی فقط توجه به مراقبت جسمانی ندارد بلکه این توجه باید در همه ابعاد وجودی او شامل رشد اجتماعی، عاطفی و معنوی باشد و محیط زندگی برای این مسئله آماده‌سازی شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در چند دهه اخیر شهرهای مدرن جهان دچار افت کیفیت زندگی و شکاف بین نسلی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در شهرهای مدرن جهان کودکان به‌عنوان نسل فردا توان دفاع از حقوق خود را نداشته و بیش از سایرین متضرر و مورد غفلت واقع شده‌اند. در حال حاضر چالش‌های زندگی شهری ازجمله انواع آلودگی‌ها، مشکلات ایمنی و محدودیت‌ها در محیط‌های مختلف، مسائل مربوط به خشونت و کودک‌آزاری خطری برای کودکان هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در ایران و در شهر اصفهان در حقیقت حامل پیام صلح‌طلبی مردمان پاک ماست و نشان‌دهنده فرهنگی ریشه‌دار در همه ادیان الهی موجود در ایران به شمار می‌رود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه هنر برای سپردن زیبایی‌ها به نهاد کودکان بسیار مؤثر است، گفت: کودکان آزادانه در فعالیت‌های هنری شرکت می‌کنند تا صلح و آرامش را در کنار همسالان تجربه کنند. در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی بهانه‌ای است تا کودکان در کنار یکدیگر از آنچه دوست دارند، بگویند و تفکرات خود را با رنگ‌ها نقش بدهند.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در شهرداری مانند مادری مهربان شهر زادگان کوچک شهر را در آغوش کشیده و فرآیند کودک‌ستیزی‌های گونان را متوقف کنیم، اظهار داشت: تلاش ما این است که با عنوان پایتخت فرهنگی شهر دوستداران کودک ایران هم در فضای کالبدی و اجتماعی بستر مناسبی برای رشد کودکان فراهم آوریم و این مهم با تأسیس دبیرخانه شهر دوستدار کودک به‌خوبی محقق می‌شود.

شهردار اصفهان افزود: در آینده‌ای نزدیک اصفهان شهر پُر بازی ایران می‌شود و کیفیت فضاهای بازی و بازی‌کده‌ها در نوع خود بی‌نظیر شده و دسترسی راحتی برای کودکان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه صلح پایدار حق همه کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: با آموزش‌هایی که به رشد فکری کودکان کمک می‌کند آرامش را به ‌آن‌ها هدیه می‌کنیم و به امید روزی که همه کودکان و نوجوانان در سایه صلح و آرامش و وحدت قرار گیرند، می‌نشینیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار