افزایش قیمت محصولات در البرز
نخستین موج گرانی در اسفند ماه ایجاد می‌شود و سپس در روزهای ابتدایی سال جدید و با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، دومین موج نیز از راه می‌رسد.
کد خبر: ۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ 25 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: هر ساله با فرارسیدن عید نوروز و به واسطه افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات، شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.
نخستین موج گرانی، در اسفند ماه ایجاد می‌شود و سپس در روزهای ابتدایی سال جدید و با افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها، دومین موج نیز از راه می‌رسد.
این در حالی است که هر ساله مسئولان دستگاه‌های اجرایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، از ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز مردم برای شب عید و اجرای طرح‌های ویژه نظارتی خبر می‌دهند و می‌گویند، اجازه افزایش غیر قانونی قیمت‌ها را نمی‌دهیم.
این وعده‌ها کمتر عملی می‌شود و شاید به این دلیل است که بازار عرضه و تقاضا بیشتر از قوانین اقتصاد و بازار تبعیت می‌کند تا دستور مدیران.
چندی پیش استاندار البرز در اظهار نظري كه پرتال اطلاع‌رساني استانداري آن را با تيتر "اظهار گلایه از روند افزایش قیمت میوه در روزهای پایانی سال" منتشر كرد، گفته بود: نظارت‌ها بر روند توزیع و عرضه میوه شب عید در استان باید بیشتر شود.
سید حمید طهایی با بیان اینکه قیمت میوه در بازار روند صعودی دارد و نظارت‌ها کم‌تر شده است، گفت: این روزها شاهد آن هستیم که روند قیمت میوه در بازار چند نرخی است و نظارت‌ها  بر روند توزیع و عرضه محصولات باید بیشتر شود.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت میوه و چند نرخی بودن آن مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده و موجب افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد.
همچنین محمد تقی ایرانی فرماندار کرج نیز گفته است، مردم شهرستان کرج هیچ دغدغه‌ای برای تامین کالاهای ضروری و مورد نیاز خود نداشته و در آستانه نوروز می‌توانند محصولاتی که نیاز دارند را در بازار تهیه کنند. 
معاون استاندار البرز افزود: از سوی دیگر با تلاش نهادهای نظارتی و بازرسی، تیم‌های ثابت و سیار نظارتی به طور کامل آماده و سازماندهی شده و از اواسط اسفند ماه بازرسی‌های سرزده و ضربتی خود را از واحدهای صنفی کرج آغاز می‌کنند. 
ایرانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، با کوچک‌ترین تخلفی از سوی واحدهای صنفی به ویژه گران‌فروشی و کم‌فروشی برخورد جدی و قاطع قانونی صورت می‌گیرد. 
وی در پایان گفت: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده، نیاز است که مردم با ماموران بازرسی و نظارتی همکاری لازم را داشته و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلفی، گزارش این تخلفات را به دستگاه‌های اجرایی مربوطه اطلاع دهند. 
با این وجود طی روزهای اخیر قیمت کالا در البرز افزایش داشته و این در حالی است که دولت این تورم را رد می‌کند.
افزایش قیمت انواع میوه یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم است. لبنیات نیز طی روزهای گذشته با وجود تثبیت قیمت‌ها به جمع کالاهایی پیوسته که دارای نوسان قیمتی است.
بازار پوشاک به طور طبیعی در این روزها شرایط غیر عادی را سپری می‌کند و برای یک کالای واحد می‌توان حداقل 3 نرخ متفاوت در مغازه‌ها مشاهده کرد. 
قیمت مواد غذایی نیز در بازار البرز نوسانات زیادی دارد و بالاخره اینکه برخی از رانندگان تاکسی به صورت غیر قانونی و غیر مجاز و به بهانه عید کرایه‌ها را افزایش داده‌اند.
با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر کنترل خوبی بر بازار و قیمت‌ها بوده و تورم 40 درصدی یک سال و نیم قبل کنترل شده است، باید دید که مسئولان برای این روزها چه برنامه‌ای دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار