حسین گروسی: وزارت نفت در میدانهای مشترک براساس برنامه در حال کار است و این اولویت نیز به درستی برگزیده شده است چون اگر از این موضوع غفلت شود کشورهای دیگر سهم ایران را مصرف خواهند کرد.
کد خبر: ۷۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 19 August 2015
تابناک بوشهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همزمان با حضور وزیر نفت در صحن مجلس گفت: اولویت بندی فازهای پارس جنوبی به درستی از سوی وزارت نفت برگزیده شده است.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه علنی ( سه شنبه ٢٧ مردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در میدانهای مشترک براساس برنامه در حال کار است و این اولویت نیز به درستی برگزیده شده است چون اگر از این موضوع غفلت شود کشورهای دیگر سهم ایران را مصرف خواهند کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزارت نفت در بخش سکوها و فازهای پارس جنوبی هم اکنون در حال اجرایی کردن برنامه هاست، باید در این حوزه میزان برداشت خود را به کشور قطر برسانیم.

این نماینده مجلس نهم گفت: در بخش قطری پارس جنوبی بیش از ٦٠ تا ٧٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و محصولات پتروشیمی تولید می شود در حالی که ما در این میدان از آنها عقب هستیم.

عضو کمیسیون صنایع افزود: نفت و گاز برای ما یکی از فرصتهای خلق ثروت است، البته کسب ثروت منوط به توسعه در پایین دستی است، از این رو تلاشها در میدانهای مشترک بخصوص پارس جنوبی باید شتاب گیرد.

گروسی، اولویت بندی فازهای پارس جنوبی را درست خواند و گفت: به یقین باید فازهای نزدیک به بهره برداری تکمیل شود تا سریع تر خلق ثروت انجام شود. بنابراین راهبرد اولویت بندی در پارس جنوبی برای کسب سریع تر درآمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار