بیستمین سمپوزیوم علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار انجمن کامپیوتر ایران، با حضور اساتید، محققان و دانشجویان این حوزه و بمدت دو روز در دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۷۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 19 August 2015
به گزارش خبرنگار ما ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این سمپوزیوم ضمن خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی و معرفی مختصر این دانشگاه گفت: علم کامپیوتر یک کلید است و تمامی علوم دیگر هم برای پیشبرد خودشان از این علم استفاده می کنند.

دکتر محمد مقدم واحد، در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه کشور از لحاظ قدمت، در رشته کامپیوتر ظرفیت های زیادی دارد، تصریح کرد: توسعه رشته کامپیوتر در گرایش های مختلف از برنامه های در دست اقدام این دانشگاه است که در این راستا برگزاری کنفرانس های بین المللی به زبان انگلیسی با حضور فرهیختگان و دانشمندان علوم کامپیوتر و نرم افزار از سراسر دنیا یک فرصت برای توسعه فناوری اطلاعات است.

دکتر جابر کریم پور، دبیر علمی این سمپوزیوم نیز در این مراسم هدف اصلی آن را ارایه آخرین یافته های علمی و معرفی علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار اعلام کرد و گفت: 102 مقاله به دبیرخانه این سمپوزیوم علمی ارسال شده بود که از این تعداد 15 مقاله در طول دو روز برگزاری این نشست به صورت شفاهی ارایه خواهد شد.

وی، با اشاره به سخنرانان کلیدی این نشست نیز یادآور شد: در طول دو روز برگزاری، سخنرانی های مختلفی از جمله سخنرانی دکتر اسلام الگداوی از دانشگاه فنی خاورمیانه قبرس شمالی با عنوان ساخت سیستم های نرم افزاری ارگانیک، سخنرانی دکتر وحید گروسی از دانشگاه کلگری کانادا با موضوع همکاری های موفقیت آمیز دانشگاه و صنعت در مهندسی نرم افزار( تجربه ای از کانادا و ترکیه) و سخنرانی دکتر علی حکمت دوغرو از دانشگاه خاورمیانه آنکارا با عنوان تجربه ای در اتصال پژوهش و صنعت ارایه خواهد شد.

به گفته وی، همچنین سه کارگاه آموزشی با محوریت تست نرم افزار و مهندسی کیفیت، بیوانفورماتیکس و راهکارهای علمی برای مقابله با حملات در شبکه های کامپیوتری برگزار می شود.

یادآور می شود: در آیین افتتاحیه این نشست علمی دکتر آیاز عیسی زاده، عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز به صورت سخنرانی به زبان انگلیسی در خصوص فلسفه علوم کامپیوتر و اهمیت مهندسی نرم افزار به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداخت.

همین گزارش حاکی است: بیستمین سمپوزیوم علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار انجمن کامپیوتر ایران، عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :