معاون امور برق وزیر نیرو:
معاون امور برق وزیر نیرو گفت: تاسیسات برق‌رسانی استان خراسان نسبت به سایر مناطق بهتر و در حد شاخص‌های جهانی است.
کد خبر: ۷۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 20 August 2015
هوشنگ فلاحتیان در حاشیه افتتاح پست 132.20 کیلو ولت GIS سجاد و تونل انرژی سجاد - طالقانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پست با مساحت 730 متر مربع بخشی از برق مشهد را تامین می‌کند اظهار داشت: سایر پست‌ها 10 هزار متر مربع بوده که در اینجا با استفاده از GIS این مساحت به 730 متر مربع کاهش پیدا کرده است.

معاون امور برق وزیر نیرو تاکید کرد: تاسیسات برق رسانی برای مشهد و کل استان نسبت به سایر مناطق بهتر و در حد شاخص‌های جهانی است.

وی با بیان اینکه در مشهد قطعی برق وجود ندارد متذکر شد: این مسئله به دلیل احداث نیروگاه‌های متعدد برای استان خراسان در سال‌های گذشته است.

فلاحتیان با بیان اینکه خراسان 800 مگاوات برق مازاد دارد که به سایر استان‌ها نیز صادر می‌کند بیان کرد: با توجه به رشد جمعیت و فروش اشتراک که سالانه 60 هزار تا 100 هزار مشترک جدید اضافه می‌شود احداث نیروگاه های جدید در دستور کار است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه همه ساله برای هفته دولت پروژه‌های جدیدی در کل کشور افتتاح می‌شود گفت: در نامه وزارت نیرو برای هفته دولت احداث نیروگاه‌های تازه و ایستگاه‌های 400، 230 و 160 ولتی در کشور است.

وی از افتتاح صدها پروژه و اضافه کردن 500 وات نیروگاه آبی در هفته دولت خبر داد و افزود: 500 وات نیروگاه آبی و صد مگاولت نیروگاه کوچک وارد مدار شده و تا پایان سال جاری بیش از یک‌هزار و 300 مگاوات نیروگاه جدید وارد فاز برق کشور می‌شود.

معاون وزیر نیرو در پایان در ارتباط با قطع برق در برخی مناطق کشور یادآور شد: به دنبال تجهیز شبکه های برقی برای رفع قطع برق هستیم تا مشکل قطعی برق حل شده و همچنین برق پروژه‌های در حال ساخت نیز تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار