کد خبر: ۸۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 21 August 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد جدی با زمین خواران و مخلان امنیت اولویت دستگاه قضا است.

حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست مشترک دفاع از حقوق بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد افزود:با تشکیل شعب ویژه و تخصصی در دادگستری پرونده های مربوط به هر جرم به صورت ویژه بررسی می شود.

وی بیان کرد: تمامی اداره ها باید بخش پیشگیری از وقوع جرم خود را فعال و درصد بالایی از تخلفات را بدون نیاز به حوزه قضایی انجام دهند تا از ورود و انباشت پرونده ها در دادگستری جلوگیری شود.

حجت الاسلام مزارعی اظهار کرد:در جاهایی که زمین های ملی از سوی سودجویان تصرف می شود به جای قلع و قمع کردن، رفع تصرف و سند به نام دولت صادر شود، زیرا در این روش تخریب طبیعت به حداقل می رسد.

وی هشدار داد: با افراد دولتی، غیر دولتی و ذی نفوذ که زمینه تصرف منابع ملی را برای افراد سودجو فراهم می کنند، برخورد جدی می‌شود.

حجت الاسلام مزارعی اظهار کرد: قطع درخت ۲۰ ساله، وجهه خوبی ندارد، زیرا با ایجاد حاشیه سازی همه نهادهای حاکمیتی زیر سوال میروند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت:تا کنون بیش از ۴۴۷ هکتار از اراضی ملی تصرف شده با حکم قضایی از چنگال سودجویان بیرون آمده است.

الماس گشتاسبی افزود: این میزان اراضی در شهرستانهای بویراحمد،کهگیلویه، بهمئی گچساران و باشت به صورت غیر مجاز تصرف شده بود.

وی ادامه داد: در موضوع تصرفات منابع طبیعی دو هزار و ۷۲ پرونده در سال گذشته تشکیل شده که یکهزار و ۶۱۹ پرونده به نفع منابع طبیعی و ۴۵۳ پرونده علیه منابع طبیعی خاتمه یافته است.

گشتاسبی گفت: در سه ماهه اول امسال ۱۱۵ هکتار تخریب و تصرف شد، و ۵۲ هکتار رفع تصرف شد و در حوزه محیط زیست ۵۶ درصد کاهش تخریب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد از آب آشامیدنی شهر یاسوج از به وسیله انشعاب های غیر مجاز از سوی افراد متخلف مصرف می شود.

علی لدنی نژاد: بیان کرد: روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ انشعاب غیر مجاز در شهر یاسوج کشف و جمع آوری می شود.

در پایان این نشست مهردادکرمی به عنوان دادستان جدید مرکز استان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار